torsdag 14 maj 2009

Första tävlingen på klubben

Igår hade vi våran första tävling på klubben för iår. En inofficiell. 

Tyson fick starta för första gången på länge. Det märktes att jag inte har tränat han så mycket på slutet. Första loppet var katastrof, han kändes disträ och var inte med mig för fem öre. Nog för att han kan måtta fel ibland, men igår var det plockepinn. Bara slarv! Plus att han trillade av balansen. Jaja... :) Hopploppet gick bättre, där var han med mig även om han inte körde till 100. Tyvärr blev det fel tunnelingång på slutet och en disk. Men det loppet kändes iaf bra. Kan inte ställa några krav när jag inte tränat heller. Så det ska vi ändra på till nästa hemmatävling.

Lee's första lopp är jag jättenöjd med. Första gången att jag kör en vanlig hund på tävling när jag kör honom ;) Ingen låsning, eller tendens till låsning på högersidan.  Plus att jag gjorde en Jenny-sväng å han bromsade in jättefint och kom tajt runt. HÄRLIGT! Så nu längtar jag tills vi båda blir inkörd på det, för han svarar så himla fint. Tyvärr så diskade vi oss då han tog ut på A-hindret och tog det istället för att gå höger med mig. Men det var mitt fel eftersom jag inte ropade på honom någonting, och linjen gick mot a-et. Men jag är jättenöjd med hela loppet.

Hopploppet gick också bra. Vi fick två stopp, ett var vid ett bakombyte. Jag tröck nog på honom lite för dåligt där. Å ett var efter en raksträcka in till ett staket. Där hann inte jag placera mig så det var mitt fel att det blev tok där. Men vi kom tvåa på det loppet iaf med en bra tid trots stoppen. Vi hade 25 blankt och vinnaren hade 21.någonting.  Det är ju fortfarande lite småsaker som vi fortfarande inte får till. Men det känns att Lee har utvecklats mycket den senaste tiden. Vi börjar bli mer och mer samkörda, och vi börjar hitta flytet. Det enda som saknas nu är nog att vi får några lopp i benen, och vi får träna in dom nya svängsignalerna som vi lärde oss på kursen. Det ska verkligen bli en rolig säsong iår :)

Imornkväll åker Helen och jag till Bro-Håbo för en tvådagars tävling. Så jag hoppas det går bra. Det ska bli sååå kul att få tävla igen :)

Nu ska jag ut en sväg med hundarna. Sen ska jag till Berit och äta tårta :)

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni var igår! Håller tummarna för er i helgen!! Rapport kommer hoppas jag!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv