söndag 24 maj 2009

Gagnef floda

Ibland kan man verkligen undra vad man håller på med egentligen...

Imorse kvart över fem åkte jag och Annika till Gagnef floda för att starta två lopp i klass 1. När klockan ringde var det nästan så att sängen och sovmorgon lockade liiite mera. Lyckades iaf pallra mig upp. Å hör och häpna...vi hittade rätt från start! Inte en enda felsväng, very good :) Så vill vi verkligen fortsätta ha det då vi åker på tävlingar framöver. Tänk att något kan vara så kul att man offrar en sovmorgon för att kliva upp galet tidigt.

Första loppet gick jättebra för oss båda! NOT! Takida diskade sig på tredje hindret (vem är inte övertänd efter att ha varit skadad och inte hoppat ett hinder på två veckor lixom??????) Å Lee öste i 220 upp på balansen, och kommer ur lite sned vinkel så han försöker styra upp sig, men då han kommer på övre delen är kraschen ett faktum. Han faller pladask i marken med sidan i backen. Jag blev jätterädd att han hade gjort illa sig, eftersom han landade så illa och kom av mig helt. Kollade så han gick ok, tog om balansen och nåt hopphinder sen bröt vi.  Gick av honom ordentligt och kikade extra på honom innan nästa lopp som var senare, men han verkade inte ha något problem.

Andra loppet går Takida och gör en klockren nolla på bra tid. Trots att Annika springer galet, men i sista sekund kommer hon på sig själv och styr upp situationen ;) Lee gick också jättebra, jag är helnöjd. Han sprang som en galning in i tunnlarna, drog på raksträckorna och inte en minsta tendens till klister. Riktigt härligt!! Tyvärr fick vi några rivningar, men det struntar jag fullständigt i. Han släppte mig och vi hade ett flyt!! Annika och Takida vann klassen och fick sin andra pinne!!

Sen måste jag säga att jag tycker att det är urdåligt att en domare har 50 på vissa hinder och sen kör maxat på 65 på vissa hinder i en klass 1 bana. Då anser jag att man är ute efter att förstöra, inte göra en svårighet. För det tycker jag är en svårighet som inte bör vara på en klass 1 bana. 

Igår hade jag föresten en jättemysig kväll hos farmor och farfar. Jag var dit och bjöd dom på mat, och satt och pratade hela kvällen. Tyvärr hittade vi inte fiaspelet (tradition) så nästa gång ska jag ta med mig mitt :) 

Ikväll blir det myskväll med Mats! Har knappt hunnit sett varandra  i slutet så en myskväll är ett måste. Ibland behöver man lite myyyyys ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv