måndag 23 juli 2012






Hejdå måndag!

Jobbarhelgen är slut och imorn kommer äntligen en efterlängtad ledig dag.
Så jag skulle vilja beställa sol och värme tills dess så att vi kan gå en promenad i Bolongen och köpa glass vid minigolfen som vi sen kan sätta oss och äta i solen. 

Inatt får jag sova själv igen...för ikväll börjar Tobbe jobba. Trist!! Längtar redan tills imornbitti när han kommer hem och kryper ner i sängen :)

Idag efter jobbet så åkte jag och Mike till Hemlingby och mötte upp Maria. Sen joggade vi en vända. Benen kändes lätta idag och det gick bra...ända tills Maria kom på att vi skulle jogga upp för slalombacken som avslut. Hej Döden! T.o.m Mike tyckte att det var skitjobbigt...det säger ganska mycket tycker ja.. ;) Tur jag hade han som lite draghjälp upp...kurskade gjorde jag ju ändå. Nästa gång ska vi komma högre upp..!

Äntligen känns det som att agilitysäsongen sätter lite fart för våran del med...fyra tävlingar inbokade inom 2 veckor med start från nästa onsdag. Känns bra. Lite mycket på kort tid kanske, men eftersom det har varit som det har varit så tar vi det vi får just nu. Vi behöver fler lopp i benen. Å kul ska det bli :) 

I lördags körde jag, Lee & Mike ett pass. Fortfarande fokus på slalom, men vi körde även igenom kontaktfälten och lite staket. Mike blir lätt lite vid så vi jobbar på att tajta in.
Lee får jobba på att ta korta kommandon. Eller...vet inte hur jag ska förklara det. Vi försöker minska ner på "är du säker????" tänket och öka "jag-kan-själv-ja" tankarna. Det går sakta men säkert framåt. Så till hösten ska vi nog anmäla lite klass 3 tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv