onsdag 5 december 2012

Onsdag

 Innan snön kom..
Tommy Lee och hans nya bästis.

Hej allihopa!

Måste bara visa en bild jag tog när vi kom hem ifrån Rom. 
Hur glad i hjärtat blir man inte?

Tommy Lee har alltid varit speciell i sitt sätt att välja människor runt omkring sig. 
Från dag ett har han varit min skugga. Är jag på toa så är han på toa, sitter jag i soffan och kikar på tv så ligger han alltid nedanför. När jag har varit och jobbat så har han legat vid ytterdörren och väntat.
Vi klickade redan första gången jag var ner till Gittan och träffade valparna. Han var den som fick mig att välja bort favoriten som jag hade när jag åkte ner. Det var nog så att han valde mig mer än vad jag valde honom. Jag glömmer aldrig andra gången vi var ner och jag skulle få ta med mig honom hem.
Alla valpar var i köket och rusade fram till kompostgallret när vi kom. En efter en försvann dom, några gick och lekte, några gick och sov... Till slut så satt det bara en valp kvar och kikade nyfiket.

-Är det tvåan??? skojjar Gittan.
Å vi blev nog lika förvånade båda två när vi ser att det faktiskt var min lilla Tommy Lee som satt där.
Det kunde nog inte kännas mera rätt.

Mats, Annika, Berit & morfar är några som han alltid har blivit extra glad att träffa.
Men det har alltid räckt med ett litet ord ifrån mig så är han vid min sida.
Så en dag så kom dagen då han valde bort mig för att hellre vara med någon annan.
Så himla kul och se att han gillar Tobbe nästan lika mycket som jag gör ;) 


Nu ska vi ut i snön och busa.
För jag har tre stycken här hemma som älskar snön!
Även lillskrutten kämpar på och springer efter dom två svartvita i ljupsnön trots att han nästan försvinner. Skönt att vara ledig idag!

När vi kommer hem igen så ska T och jag iväg och kika på soffa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv