söndag 17 november 2013

Last week






Å där har ännu en vecka gått!

Det är nästan skrämmande hur fort det går ibland. I veckan så provade jag och Tobbe att göra pulled pork. JÄTTEGOTT! Å enkelt. Verkligen värt att prova. Vi åt det med lite stekt savoykål, purjolök och haloumi. Sen stoppade jag även in lite coctailtomater i ugnen som vi hade till. Tycker det är så himla gott! Så det blev nog bara två nya maträtter som vi provade förra veckan. Men det känns ändå lagom. Vi får se om vi får till två nya den här. Har ni nåt bra tips så får ni gärna skriva det!! :)

Hundarna och jag har passat på att vara lite i skogen i veckan eftersom det har varit sånt toppenväder. Plusgrader i november!!! Helt sjukt! Mike & Lee har även fått träna nåt lydnadspass. Lämpligt när vi har en fotbollsplan alldeles runt hörnet. Lee har nästan bara lek och fart i sin träning. Vi försöker att få ett snabbt och stadigt gripande på metallapporten och snabba skick in i rutan. Har kommit på en rolig grej nu som verkar fungera bra så jag hoppas slutresultatet blir lika bra som det känns just nu :)

Mike är största fokuset på att få bort ljuden han har lagt till nu när vi inte tränat lydnad på ett (två?) år. Det går framåt och med kontinuerlig träning känns det som att det skulle försvinna helt. Hans explosivitet kan göra att delar i momenten blir så sjukt snygga. Samtidigt som den delen gör att han ibland flyger upp eller iväg för tidigt också. Men det vet jag att det bara har med träningsmängden att göra. Mike är verkligen den optimala träningshunden. Han har så mycket mera gratis och man jämför med Lee som får kämpa mycket mera för samma resultat. 

Själv har jag också varit duktig och hållt i träningen. Några styrkepass på gymmet badminton, 
och ett spinningpass med Emma i veckan. Ikväll var jag och Anna iväg och körde ben & mage. Känner mig helt slut. Så nu laddar vi för rygg&axlar imorgon. Köpte lövbiff som vi ska äta med ugnsrostade rotsaker och persiljesmör ikväll. MUMS!! 

Å ja..igår var vi föresten och bowla. Parbowling. Det var jag och Tobbe mot Anna & Tommy och Waschen & Matilda. Walden var också med, men hans tjej var inte med så han fick tyvärr köra själv. Å jag och Tobbe vann!!! Tjohoo!! Efteråt gick vi till Bishop arms och drack nån öl och bara satt och snacka. Jättetrevlig kväll!!

Ikväll är det match för Ahlsell igen så då ska jag iväg och kika.
Hoppas dom vinner ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv