måndag 1 september 2014

Magen växer

Alltså jag måste verkligen se till att knäppa nån seriös magbild så jag har nån vettig att visa :)
Bjuder på en som jag skickade till syrran förra veckan. 

Den är tagen för en vecka sen när vi gick in i vecka 33.
Imorn går vi in i vecka 34. Alltså bara 6 veckor kvar!!!
+12,5kg.

Alla som ser mig tycker att jag har sån liten mage, men det känns verkligen inte så.
Jobba heltid och på en fruktavdelning där man lyfter mellan 2-5 ton frukt /dag är ingen höjdare. Vid lunch börjar jag få rejält ont i benen och foglossningen på det är ingen höjdare. Mest ovant är det att ställa om sig själv. Huvudet orkar och vill mer än vad kroppen klarar. Jag har bett om lite mera kassatid nu för jag vill verkligen jobba så länge jag kan. 

I magen är det full fart hela dagarna. 
Nu kan jag få en fot upptryckt under revbenen eller känna hur hela bebisen vänder sig i magen. Häftig känsla och vad mycket det har hänt bara dom senaste veckorna nu. Det märks att det börjar bli trångt inne i magen. Bebisen är ca 40cm lång och väger runt 2 kg nu. 

På onsdag ska vi iväg till barnmorskan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv