onsdag 24 september 2014

Välkommen vecka 37 (36+1)

Håll i hatten! 

Här var det naket idag!
Känner mig mest som en stor och klumpig flodhäst just nu. +15kg.

Inte många veckor kvar nu. Jag jobbar fortfarande heltid på frukten. Det börjar kännas tungt nu. Jag är otroligt trött hela tiden. Sover middag varje dag :) Tänker hela tiden att det här ska jag göra idag...sen blir ungefär hälften gjort. 

I magen är det full fart. Nu rör det sig otroligt mycket och rätt vad det är kan man känna en fot sticka ut.   Jag tycker även att man kan märka att h*n reagerar på ljud och om man lägger på kalla händer på magen. Då blir det full fart där inne. Häftigt!! 

Samtidigt kan ja tycka att det känns konstigt när h*n rör sig mycket samtidigt som jag jobbar. Det känns alltid bättre att hålla i/på magen när det rör sig mycket.

Jag tycker det är jättemysigt att det rör sig därinne, samtidigt som jag längtar tills magen är borta. Så man kan röra sig och känna sig som sig själv igen. 

Men allra mest längtar man ju efter det lilla pyret som ligger där inne 

I veckan när vi var hos barnmorskan så fick vi kika på bebisen igen i en ultraljudsmaskin. Jättekul! En som dom rullade in på rummet...Anja - bästa barnmorskan! :) Men nu såg man inte hela bebisen på bilden längre. Nu fick man lixom välja om man ville se fötterna, ryggen eller huvudet för nu var h*n så stor :) Sjuk skillnad mot för UL man gör i vecka 18. Jag ville fortfarande inte veta vad det var så vi undvikte att kika där :)

Men jag tror fortfarande stenhårt på pojk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv