tisdag 10 augusti 2010

En helg som slutade inte riktigt som den skulle..

En helg i dalarna!
Annika och jag åkte för att tävla agility i dagarna två. Första dagen gick Lee bra.
Första loppet var agilityklassen. Han börjar loppet fint, gör en jättefin start som ja är såå nöjd med. Han var tajt och rev inget trots en liten klurig start. Vi kommer till slalom, där gör jag ett framförbyte för tidigt och drar vidare, Lee går ur. Kör om och han går ur igen. Kör en gång till och han kör klart. Slalomet gick rakt mot balansen som hade en tunnel under sig. Jag tror att det kan ha påverkat att han gick ur. Resten av banan tappar både han och jag fokus. Så vi diskar oss och tränar ett kontaktfält innan vi kliver av.

I hoppklassen gick han jättefint. Tyvärr var han liiite väl gasad, och jag fick inte in honom så tajt i svängarna som jag hade velat. Vi kom typ 3 sekunder efter den som vann och fick nöja oss med en 14:onde plats. Ingen sm-pinne. Men jag är glad att vi gjorde en nolla. Det är ju ett av våra mål för i år. Nästa år ska vi försöka ha bättre svängar och ligga med lite bättre i tiderna. Vi skyndar långsamt :)

Det trista är att efter det här loppet så upptäcker jag att Lee inte går rent. Jag ber Maria Olsson Knutas känna igenom honom. Å det visar sig att han har en stukad tåled. Så nu isar vi fyra gånger om dagen, har bandage utomhus, och får endast gå på gräs och asfalt. Lee tycker att det suuuger ;) Han vill å vill å vill!! Så hur ska det här gå i två-tre veckor???!
Så nu har jag bestämt att vi inte ska tävla nå mer förns rättvik i november. Vi slutar årets tävlingssäsong lite tidigare än beräknat. Men jag känner mig nöjd med året med tanke på att alla våra mål för i år är uppnådd :)

MEN det är ju inte det enda vi har gjort ihelgen. Jag och Annika bodde hos Mikes uppfödare Nathalie i Äppelbo. Så vi hann ta ett vallpass med valparna både på lördagkväll och söndag morgon. Jag som har varit så nöjd med Mike. Han har haft ett bra intresse för fåren, men ändå tagit åt sig då jag har sagt till honom. Nu var det verkligen andra bullar. HERREGUD! Lillkillen var supertänd när vi gick in i fårhagen på lördagen. Jag bannade, och bannade och bannade...och bannade... ;) Ja ni kan bara tänka er. Det var heybabberiba totalt :)

Men på söndagmorgon fungerade det bättre. Jag började känna igen honom lite mer från hur han har varit tidigare, så då kändes det mycket bättre. Jättekul att få hjälp av Nathalie, och få köra lite med dom. Nu ska vi iväg på kurs imorn igen, så det ska bli spännande och se hur det går då ;) Annars visade Mike sig från sin allra värsta sida ihelgen...hmf...ska nog inte ens tala om vad han gjorde. SKÄMMES! Men det blir till att köpa hakar till stålburen, för den har han minsann lärt sig att öppna. Tog sig ur TVÅ gånger under helgen. En gång kommer en tjej och gå och frågar om det är någon som känner igen hunden. Jag vänder mig om och ser att DET ÄR MIN HUND! Buse ;) Tur att det faktiskt är Nathalie som har fött upp honom så ja kan skylla lite på det med dom andra sakerna han hittade på ;) Tur Lee uppförde sig galant iaf :)

Nathalie knäppte lite kort då vi vallade. Så alla bilder i detta inlägg är knäppt av henne!
Han är såååå fin min lilleman!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv