måndag 16 augusti 2010

Foto: Bjarne

Det börjar bli synd om Lee nu. Iaf om man frågar honom...så därför får han stå för bilden i dagens inlägg :) Det är ifrån då vi var i smedjebacken och tävlade för nån vecka sedan.
Fy va jag vill att han ska bli bra igen. NU! Helst igår. Träningssugen!! :)
Vi isar på, och tar det lugnt, men nu märks det att energin börjar lagras. Har lindat tassen och gått lite längre promenader själv med honom, utan dom andra hundarna. Han haltar inget och det verkar gå bra med tån. Så det är bara att hoppas att det inte blir nå mer. Alla stretchövningar som vi ska göra uppskattas inte ;) Två går bra men den tredje tycker han inte om. Men han är duktig och står ut iaf, och det är väl huvudsaken.

Mike och jag har ju varit iväg på en till omgång av vallkursen sen jag skrev sist. Det gick jättebra, jag tycker Mike skötte sig jättebra. Eva sa t.o.m att "jag tror visst Mike har blivit stora killen idag". Så det var kul :) Jag var ju lite orolig att det skulle bli highchapparall eftersom han tände till så väldigt då vi var hos Nathalie, men icke. Han lyssnade bra, och det gick jättemycket framåt. Nu längtar jag redan till på onsdag då vi ska iväg igen.

Annars i livet så jobbar jag mest och har kurs. Vi hade hemmatävling i helgen som var. Jättekul! Jag var funkis hela helgen eftersom Lee var skadad, men det gick ok ändå. Hade ju hellre velat tävla om man säger så ;)

Nä nu får det räcka med uppdatering...händer inte så mycket iaf...ska sova lite. Tänkte upp tidigt och städa och träna lite med Mike. Jobbar kväll imorgon så det gäller att passa på.

God Natt!

2 kommentarer:

  1. Åh, det är så trist med skadade hundar. Min Jissa haltar som tusan och ska till veterinär idag. Inte kul!
    Kommer ni att kunna tävla mer i höst? Ses vi i Hudik till exempel?

    Kram!
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Gud vad roligt med vallkurs, det tänkte jag försöka mig på till våren! Nu i höst ska vi gå allmänlydnadskurs, vi behöver få lite mer socialträning med andra hundar...men hur som är det kul med kurs! =D

    SvaraRadera

Bloggarkiv