tisdag 31 augusti 2010

Att prioritera sin tid

Prio 1 just nu: Jobba - tjäna pengar
Känns som att jag lyckas ganska bra med det, jobbar 63 timmar den här veckan och 62 förra veckan. Måste få ihop lite pengar så jag har råd med allt jag måste köpa till hundarna, och renoveringen av huset. Det trista är att hundträningen får stå tillbaka ganska mycket just nu.

Prio 1 idag: Träna hund :)
Tummen upp för det. Jag skulle egentligen börja halv sex idag, men då ringde Stefan och jag är tvungen att komma redan klockan fyra. Men INNAN dess så ska jag och hundarna ta en långpromenad. Å åka till klubben och träna lite tillsammmans. Det ska bli kul. Missade ju vallkursen med Mike förra veckan, och missar när dom andra ska valla hos Sussie ikväll. Jäkligt trist. Så därför lägger vi våran träning på dagen idag istället. Det blir ju tyvärr inte vallning då, men agility.

Mike ska få träna lite stadga i starter. Han vill väldigt gärna bestämma själv när han ska börja nämligen. Men jag har bara mig själv att skylla då jag inte har belönat särskilt mycket då han har stannat i starterna. Dags att ta tag i det nu. Jag har iaf äntligen lagt upp en plan för våran träning. Det känns skönt. Jag ska träna med olika mål. Å vi ska börja med säkra starter.

Lee har levt ett liv i pest och pina i några veckor nu. Han har inte fått göra någonting för sin taskiga matte. Han har verkligen bara VILAT. Bara gått några korta promenader, annars har han fått varit ute hemma på gården bara. Hängt med mig i bilen o sådär. Men nu ska vi starta upp lite igen. Så vi håller tummarna att den stukade tåleden har läkt och är bra nu :)

Nu ska vi sätta igång den här dagen :)

1 kommentar:

Bloggarkiv