söndag 22 augusti 2010

På tu man hand

Idag har Mike haft mig helt för sig själv hela dagen.
Vi började dagen med vårat första riktigt planerade agilitypass. Tidigare har vi mest skickat mellan lite hinderstöd på måfå & tränat kontaktfält med plankan på marken. Idag byggde vi upp en kombination för att träna grundsvängar och bakombyten. Istället för att bommen låg på marken så satt den nu på lägsta på hindrena. Han var alltså tvungen att tänka lite på hur han satte fötterna. Det gick väldigt bra. Han rev typ två gånger innan han förstod att han lära lyfta på benen. Han känns väldigt enkel, fin, smidig och självständig. Jag varierade med att vara långt fram i övningen, långt bak, i rörelse och stillastående. Allt för att han ska vara så självständig som möjligt. Det märks att han är orutinerad på det viset att han inte är van att vara koncentrerad under längre tid. Väntar jag för länge kommer lite frustrationsskall. Jag försöker därför anpassa avslut och ge belöning innan det kommer. Han känns så himla fin, och är verkligen jätterolig att jobba med.
Efter agilitypasset ringde vi Berit och Cajza. Vi åkte ut på Prästnäset och tog en promand längs sjökanten. Mike passade på att bada, han gillar verkligen det. Trots att det har känts som höst tidigare i veckan så var det jätteskönt väder ute idag, det blåste t.o.m varmt. Kanske var årets sista sommardag?!
Mitt lilla sjöordjur ;)


Spanar efter motorbåten som åkte förbi.
Han är sååå fin min lilleman!
Åhej va det går!!!!!


Mike förstår verkligen inte varför inte Cajza hoppar i..det är ju sååå kul!


Hoppas alla har haft en bra helg!
Nu ska vi fortsätta söndagsmysa innan det är dags för ännu en jobbvecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv