onsdag 20 juni 2012

Klubbmästare

Tobbe, Svärmor Palle och pudel ligan.

 Plura och Turbo busade järnet ute på altanen och gräsmattan.

Tobbe & Tommy Lee blev klubbmästare i Gävle BK på deras första tävling tillsammans.

Imorse när jag vaknade så åkte jag och hundarna till skogen och gick en lång härlig skogspromenad. Solen sken och vi hade knappast kunnat få en bättre start på dagen. När vi kom hem  så väckte vi Tobbe. Sen tog vi Turbo med oss och hälsade på svämor så han skulle få bekanta sig med alla hennes fem hundar. Det gick jättebra och Turbo och Plura busade och hade jättekul tillsammans. 

Klockan rann iväg och 18.00 var det samling på Gävles brukshundklubb för Agility KM.
Mike och jag diskade oss. Mike var het och vi fick ett missförstånd på ett ställe som ledde till en disk. Men jag tycker han var duktig ändå.

Tobbe körde Lee. Hans andra tävling, men första med Lee. Dom lyckas sätta en nolla och vinner!! Så Tobbe & Tommy Lee blev klubbmästare. Vilka killar jag har!!! 
Superkul!! Speciellt när det var Tobbes första nolla på tävling och så lyckas dom vinna och få en pokal och allt. Man kan ju hoppas han får mersmak och följer med mig på lite fler tävlingar nu.. ;) 

SM föresten...

Gick ju tyvärr inte som jag trodde. Men det var nära..Jocke och Amiga ledde inför finalen. Tyvärr en liten miss som kostade dom segern. Likaså Stina och Vincent ledde inför finalen, men tyvärr gick det inte hela vägen där heller...
Men största Grattiset till Kristin och Ingrid ifrån Bollnäs som slog till med en tredjeplats och knep Bronset i medium!!!!

Nu ska jag sova innan det blir dags för jobb.
Godnatt allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv