måndag 4 juni 2012

Ihelgen var vi i Häverö och tävlade med Annika & Carro.

Tobbe debuterade med Mike.
Det här är femte gången han kör agility i hela sitt liv :) 
Så jag tycker dom gör det riktigt bra.



Från början skulle han egentligen bara prova att köra i ett lopp, men det slutade med att han fick köra två och jag ett. Det var riktigt kul att se två av mina favoritgrabbar på plan. 

I första loppet glömmer han att säga ut åt Mike på hindret innan slalom så då kommer Mike in mot honom istället för att söka ut och hoppa hindret. Sen strular det lite med slalom för dom men förutom det så tycker jag det gick bra. Jag tycker dom gör det grymt bra med tanke på att vi bara har tränat fyra gånger innan. Så jag hoppas han vill fortsätta så kanske det kan bli nån mer start i sommar :) 

I andra loppet så halkar Mike till i upphoppet på hindret innan slalom, river och och slarvar med ingången.  Så efter lite slalomstrul så kör dom vidare. Men innan det så gick det skitbra.

Sista loppet som jag körde började med en raksträcka längs hela långsidan av planen. Mike tjuvar när jag bara hunnit gå en kort bit. Jag försöker hinna ikapp men det gick inge vidare ;) Disken var ett faktum. När inte jag var uppe och visade vart han skulle när kurvan kom så hittade Mike sin egen väg och tog två hinder extra innan jag hann få honom rätt igen. Men i det loppet så tog han en superfin slalomingång fast han kom i hög fart så den var väl det som var bra med det loppet ;) 

Tusen tack till Annika som föreviga mina snyggingars debut på agilityplanen!!
Speciellt musiken och slutet ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv