onsdag 20 juni 2012

Ullared, Halmstad, Turbo


Första gången för mig på Ullared.
Svänger gärna in igen om man har vägarna förbi :)

 Sjukt mycket folk som handlade.
Långa kassaköer, men vi slapp iaf köa när vi skulle gå in.


En gubbe som som såg ut som jultomten klädd i Dilevas kläder kom åkandes i den här bilen.
SKUM! Var ordet ;) Stod allt möjligt om Jesus, döden, ailiens och annat. Sen hade han även nån staty av en drake klistrad på huven..

Godkväller!!

Oj vad veckorna går fort. Man hinner verkligen inte med. Förra fredagen så firade vi Tobbes lillebrorsas student. Sen tidigt på lördag morgon åkte jag, Tobbe & svärmor ner till Ullared. Vi shoppade loss och bodde i en jättemysig stuga. Det var en privat stuga som en tjej hyrde ut ca 2 km ifrån Gekås. Perfekt! Men även om det är roligt att shoppa så gjorde vi något ännu roligare där nere...

Vi hämtade hem våran nya familjemedlem!
Turbo
Världens sötaste, busigaste och coolaste lilla mopsvalp.

"Ska du ha en mops???"
Jag vet inte hur många som har sagt så ;)
Men Tobias ville ha en liten hund som kunde följa med på allt och eftersom jag har två tävlingshundar som jag kan tävla med i många år till så kände jag att jag ville ha en ren sällskapshund. Tobbe ville ha fransk bulldog, bostonterrier eller mops. Jag röstade på mops så då blev det en sån. 

Vi hämtade honom i Halmstad och han gick rakt in i hjärtat! 
Vi hade funderat på om han skulle heta Freddy eller Ozzy eftersom dom andra två är döpt efter rockstjärnor, men när vi kom innanför dörren så såg vi bara en ljus fläck som sladdade från rum till rum... så då blev det en liten Turbo :)

Jag tycker han är störtskön!
Han är mcket mer fartig än vad jag trodde att han skulle vara. Sen älskar han människor och hundar. Han är väldigt enkel att ta med sig överallt också. Finner sig i alla situationer utan att bli rädd eller bry sig nämnvärt. Han är väldigt cool på det viset. Superskönt! När vi var på Ullared andra dagen tex. så satt Tobbe ute med honom när vi shoppade (igen.. ;) Å han bara satt lugnt och spanade fast det var folk med kundvagnar som sprang hit och dit. Det väsnas ju ganska mycket när det kommer ca 20st åt gången. Så jag gillar verkligen att han tog det så coolt och inte blev rädd eller sådär.  

Så nu kommer bloggen bli pepprad med Turbo bilder ett tag framöver.. ;) 




1 kommentar:

  1. Grattis till nya familjemedlemmen, hur söt är han inte då.....mmmmmmm, tror nog att det kommer synas en liten mops på agilitybanonra framöver även om han bara ska vara sällskapshund... Gratta Tobbe till KM-titeln också, suveränt!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv