onsdag 30 oktober 2013

Godmorgon onsdag!




 Godmorgon!

Här lyckades man visst somna på soffan igår. Så jag vaknade inte förns Tobbe kom hem från jobbet klockan sex imorse.  Tur jag hade varit ut med hundarna innan jag somnade. Kände mig ganska pigg så jag valde att inte gå och lägga mig igen. Istället åkte vi ut till skogen och tog en timmes promenad. Jag passade även på att ta lite tallris att ta med mig hem. 

När vi åkte från skogen stannade vi till på klubben och tränade ett pass agility. Första gången jag inte hade med mig nåt godis åt Turbo. Men som tur var dög det med bara leksaken idag. Han fick några mopsryck och kutade runt, runt, runt mig flera varv. Leka med matte är inte alls lika roligt som att RETA matte och visa att man har leksaken. Å ja..har man inte godis och kan köra byteshandel så är det bara att vänta ut lillskiten. Han var iaf väldigt duktig idag. Vi tränade på framförbyten och blindbyten. När jag gör såna vill han gärna springa på sidan om hindret som ligger framför och även om jag är färdigbytt långt innan han ska göra sitt upphopp. Så det tränar vi på och är noga att markera bytet och belöna från den nya sidan. Mike & Lee fick också träna ett varsitt pass. 

När vi kom hem så har jag planterat ljung och fixat med tallriset på farstubron. Så nu är det fint på framsidan igen. Tycker det är så fint med ljung!!

Skönt att få så mycket gjord fast klockan inte ens är elva. Nu ska jag fixa mig lite och åka ut till valbo för att köpa nya träningsbyxor. Har kikat ut ett par så håll tummarna att dom finns hemma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv