onsdag 23 oktober 2013

Wonderful wednesday


Imorse kom Tobbe hem med nybakt bröd från konditorit här i Bomhus.
Så jag masade mig upp och blev bjuden på chevre & salamimackor. Det kallar jag vardagslyx! Sen gick vi och somnade om en stund tillsammans. Jag klev upp halv elva (!!!), brukar ju inte sova så länge men jag antar att det var välbehövligt. Har varit så himla trött under en tid nu så det var skönt att få sova ut.

Pigg efter en massa timmars sömn så smet jag och Mike iväg själva för lite egentid tillsammans. Vi tog en härlig skogspromenad och tränade ett pass agility. 

 Förmiddagen var så lugn och rolig. Jag bara njöt!!
Fy vad jag tycker om min lille Mike!!!

När jag kom hem så var det ju en till svartvit som ville hitta på nå kul.
Så vi gick till fotbollsplanen här på baksidan för ett lydnadspass. Vi tränade rutan, metallapportering och fritt följ. Det var riktigt roligt. Lee tycker ju att metallapporten är såååå äcklig, men samtidigt så ser han allt bra stolt ut när han kommer med den.. ;) 

Mopsen har varit dålig och kräkts i två dagar och inte fått behålla nån mat alls. Han har bara velat ligga och sova i knät på mig och vi har inte alls känt igen honom. Bestämde oss för att om han inte blev bättre skulle vi åka till vetrinären. Men då den dagen så fick han äntligen behålla lite mat på morgonen och även det han fick mitt på dagen. Sen på kvällen var han lite piggare. Igår var han sitt busiga jag igen. Så skönt! Jobbigt när dom dom inte är pigga. Han hade säkert bara fått i sig nå skit ute, han är ju expert på att äta äckliga saker. För även om nosen är liten så hittar den mycket. Skönt att han är sig själv igen iaf, men han får vänta med att träna nån dag till. 

Nu ska jag väcka hjärtat mitt!
Ha en fin onsdag allihopa!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv