måndag 20 juli 2009

Årets första hemmatävling!

Ihelgen hade klubben sin första hemmatävling för iår. Roligt och skönt att tävla hemma. Slippa alla resor. Jag jobbade i köket hela helgen, förutom då jag tävlade. 

Loppen ihelgen var ingen höjdare. Jag tror knappt vi har tränat nå alls sen vi kom hem ifrån Gotland. Tävlingarna bara byter av varandra, så emellan känns det som att man måste vila sig ifrån agilityn lite.  Får se om vi åker upp en sväng innan onsdag. Då bär det av till sundsvall för en fyradagars tävling. 

Nu kom jag av mig helt ;) Hur som helst! Första loppet ihelgen, hopp 2, gick riktigt skit. Lee lyssnade inte alls på mig, gasade då jag sa att han skulle bromsa, så det blev disk på tredje hindret...Körde klart banan för jag gillade den. Vid nästan sista hindret så tar han rygg på mig och springer in på lydnadssidan. Jag blir riktigt irriterad, lägger ner honom och talar om att så gör man inte. Vi går av planen utan att belöna. På ett vis var det bra att få göra det på tävling en gång, så han förstår att det är samma sak som gäller då som på träning. 

Nästa lopp var lagloppet. Där gick vi runt men fick nå fel. Nästa lopp gick han riktigt bra hela loppen. Men han lyckades hinna sticka in nosen i slalom då vi skulle svänga, så tyvärr en disk. Men det loppet var jag ändå nöjd med, för där gick han som han ska. Inte som det katastrofala loppet på fm. 

På söndagen började vi med laget. Hela det loppet kändes väldigt yrt. Den här gången skötte Lee sig medans jag kände mig osäker på banan. Vilket till slut resulterade i en disk, tack vare fel tunnelingång. Vi körde klart banan och slutet gjorde han fint.

Andra lagloppet gick han bra. Vida svängar för att jag inte vågar bromsa honom för tidigt, är rädd att få en vägran för att han stannar. Så då kör vi ända-till-kina-och-tillbaka-svängar så länge ;) Tyvärr fick vi en rivning. Sen fick vi även fel i slalom. Han kom ifrån en u-tunnel och skulle rakt in i slalom. Han kommer med en sån fart att ingången och dom tre första pinnarna går bra. Sen lixom fastnar han till så det råkar bli ett hopp mellan pinnarna. Så vi får ta om hela slaomet. Men där tycker jag inte att det var hans fel. Lite otur. Men Fanny och Takida nollar och vårat lag kommer 2:a. Så det blev en till SM-pinne till laget. Så nu är vi halvvägs till SM :) 

Agilityloppet individuellt gick bra tills vi kommer ner från a-hindret och ska tillbaka över ett hopphinder som står jämnsmed. Då kommer våran ständiga vägran. Han tvekar och frågar mig typ tio gånger innan han hoppar. Jag blir sååå trött! Att något så enkelt kan vara så svårt?
Lite frustrerande att man inte hinner träna mer mellan tävlingarna. Jag vill verkligen att det här ska släppa helt. När han går "normalt" så känns han så enkel. Så tråkigt att inte veta förns man kör hur han är. 


Sen gick det jättebra för alla andra bollnäsekipage oxå. SKITKUL!!!! Bollnäs går verligen bra nu!! Så nu ska vi ladda om till Sundsvall ihelgen!

Nä nu måste jag ut en sväng med hundarna. Det blev ett litet tråkigt inlägg...känner inte att jag orkar lägga ner nå tid på det just nu.  Mats och jag ska ha myskväll ikväll. Se film och beställa hem mat ifrån kina. Älskar kinamat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv