måndag 6 juli 2009

Vi klådde NÄSTAN Jenny & Ogin

Skojjade lite om det ihelgen, att det var synd att vi inte var några hundradelare snabbare för då hade vi klått Jenny Damm och Ogin. Så då sa jag att jag får väll skriva att "vi klådde NÄSTAN Jenny och Ogin"... ;) 

Fredag
Jag har nog världens sämsta minne, för jag kommer inte ihåg riktigt ihåg hur loppen var. I första var Lee iaf hur klistrig som helst. Det kändes som att vi hade gått jättemånga steg bakåt.  Jag var väldigt irriterad efter det loppet. Han kanske kände av det, för till nästa så skärpte han till sig lite, men vi fick något fel så inga resultat. Men efter det loppet kändes det bättre iaf. Jag tar hellre fel på hinder än att han klistrar sig. 

Lördag
Dagen började med hopp2. Banan var jätterolig och det kändes som att den skulle kunna passa oss. Lee var väldigt i gasen så vi fick väldigt vida svängar, men han var inte det minsta klistrig. Å vi hade flyt banan igenom, och kom in nollad. Vi slutade 7:a och fick våran första pinne i hopp 2. Vinnaren hade en tid på 29 och vi fick 32.  Men det känns som att vi har många ställen som vi kan plocka in tid på. I agilityloppet gick han också väldigt bra. Tyvärr fick vi en rivning, och 5 fel på nedfarten på a:et. Jag tyckte han var på, men inte dommaren. Men det känns som att det inte spelar någon roll då vi ändå rev. 

Söndag
Vi började med agilityloppet. Han gick väldigt bra. Blev lite strul mellan gungan och slalom. Han såg ut som att han inte riktigt fattade vart slalomet var.  Sen efter slalom skulle han ut till ett hinder. Han tar nästan rygg på mig, men lyckas i sista stund komma rätt och hoppar hindret. Fick en lite vid sväng efter platten också. Men sista biten gjorde han riktigt bra. Vi nollar och tar ledningen. Men efter oss går Jenny och Ogin in och snor åt sig första platsen. Ogin hade en tid på 27.06 och vi hade en tid på 27.32. Vi gick alltså in på samma sekund som som Ogin. Riktigt bra jobbat av min lille pärla! Det ska vi leva länge på ;)  Han skötte sig riktigt bra, och jag var sååå nöjd efter det här loppet. 2:a plats är inte fy skam. Särskilt inte när det är dom som kommer 1:a.

I hopp 2:an gick det sådär. Jag är nöjd med vissa delar i loppet.Det var en rolig bana. Men något som vi ska träna mycket på är när hinder går ut mot publiken, och man vill göra ett bakombyte före. Det har Lee jättesvårt med. Det har väll lite att göra med hans dåliga drag på hinder. Men det lossnar ju mer och mer, så det är väll bara att träna på. 

Nu ser vi fram emot en veckas ledighet, innan vi åker till mora på lördag. Det har blivit väldigt mycket tävlande nu. Nästan så man inte hinner ta igen sig emellan.  Men roligt är det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv