onsdag 1 juli 2009

Gotland

Äntligen kom den. Den underbara semestern!

I måndags packade jag, Annika, Helen & Berit in oss själva, fyra hundar, agilitytält och all annan packning som man behöver för en veckas vistelse på gotland in oss i Annikas mammas volvo. Jag förstår fortfarande inte hur vi lyckades få plats, men på nå vis gick det. (nej v
i hade ingen takbox..).

Väl framme så möttes man av helt underbara vallmofält. Jättevackert! Här är ett på väg till huset där vi hyrde.

Vi bodde på en bondgård ca 5 mil ifrån Visby, i Sproge. Huset var så himla fint. Ett sånt här hus skulle jag kunna bo i. Jättebra att det låg lite utanför, för det var så lugnt och skönt för hundarna (och oss) att komma hem till efter långa dagar på tävlingsplatsen. 


Hur gick då själva tävlandet?

Om jag ska vara ärlig så kommer jag inte ihåg alla lopp var för sig. Två av loppen dom två första dagarna tyckte jag iaf att Lee visade lite av sin klistrighet. Kanske kom det tillbaka lite eftersom vi tävlat mycket på slutet och inte har hunnit förstärka vissa delar med träning emellanåt. Hursomhelst så lyckades vi iaf få våran sista pinne i Hopp 1.an och blev uppflyttad till 2:an. Annars har det varit mycke stolpe ut för oss, många snopna 5
 fel lite här och var. Eller vad sägs om ett jättefint agilitylopp, vi förstår varann och hittar det där riktiga flytet, det går fort, och OJ...jag säger fram på sista hindret på upploppsrakan och Lee springer förbi och till leksakslådan. Hinner få stopp på honom och tar tillbaka honom över sista men vad gör det när han hunnit förbi sista en gång...vägran, 5 fel och missad pinne. Attans!!

Så även om resultaten inte har haglat in så är jag mycket nöjd över 
Lee. Han har kännts väldigt jämn över hela veckan, och gjort många fina lopp, även om inte resultaten säger det. Han har orkat mer än vad jag trodde. Enda loppet jag kände att han var för trött var sista loppet på lördagen. Då var nog både han och jag trött, inget fungerade så då gick vi av banan. Men på söndagen var han åter fit for fight. Gokillen min! 

Vi tävlade ju med laget också och det var hur kul som helst. Vi lyckades t.o.m ta en SM-Pinne! Först gick Jenna in och får förargliga 10 fel. Sen går vi in och gör en nolla. Nervöst att kolla på när Annika kör Takida, men det blir en nolla till. Nu är det bara Fanny och sara kvar. Vårat säkra kort. Men så händer nåt...Fanny vägrar på en tunnel...rackarns! 5 fel. Men re
sultatet räcker till en 4:de plats & Sm-pinne! Tjohooo!!! Hejja Team Dina!!!!

Bollnäs hade många duktiga hundar den här veckan, många pinnar, sm-pinnar & fina lopp blev det. Tack för en härlig vecka!!!

Här är en bild på Jungfrun..rauken vi var och kikade på. Å en bild på bästisarna vid havet ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv