lördag 11 juli 2009

Partaj, tävling & mys!


Ja tänk om den här lilla gubben hade kunnat kommit och tagit sig ett snack med mig inatt, vid sisådär en klockan tolv. För jag kan garantera att jag hade haft en MINST lika rolig kväll ändå. Å allra minst en roligare natt...

Rock kväll på parken!
Visst låter det hemskt roligt och bra? Det tyckte jag igår. Å allra helst då Elin som är hemma över sommaren skulle komma och röja med mig. Vi åkte till Sandras mammas hus på bonden på förfest. Var där med Mats och grabbarna, +Sandra och några kompisar till henne. Sen åkte vi ner på parken. Elin som hittade ragg redan på förfesten, satt ju mest med honom hela kvällen. Som tur var så var Mia där, så dansa fick jag göra ändå. Å sista timmen så ställde Brani upp. (det var här någonstans som den där gubben skulle ha kommit...) Såhär långt var allting på topp. Nöjd och glad! Ställlet stänger så jag tar mig hemåt. Å väl hemma märker jag att dom där sista drinkarna hade jag allt kunnat klara mig utan...Det blev en natt med hinken.

Men vi skulle ju till Mora och tävla också!
Å jag är inte den som är den. Tar mig upp ur sängen (knappt). Tar mig ner till bilen där Annika väntar, å vi är på väg. Resan ner var riktigt jobbig. Framme funderar jag på att stå över hopp2an med Lee. Men Liza är snäll och kör honom. Riktigt roligt att se honom köra med någon annan. Han gick hyffsat, men fick två rivningar. Men inget klister...tummen upp för det! Dom gjorde det riktigt bra, har ju inte kört tillsammans någon gång tidigare heller. 

I agilityloppet körde jag honom själv. Vissa delar i loppet är jag jättenöjd med. Han kändes jättefin att köra. Tyvärr drog han på sig en rivning, så då valde jag att diska honom på a:et när han lämnade kontaktfältet utan mitt släppkommando. Sen rev han sista hindret också. Rivningarna kändes som slarv av honom. Inte ok. Eftersom vi hade diskat oss innan gungan kom, så valde jag att köra den som jag gör på träning. Springa förbi och lita på att han gör den korrrekt. Det gjorde han. Full fart ända ut, pang i backen. Precis så som jag vill ha den. Det var roligt. Har fegat och stannat upp honom tidigare, bara för att han inte ska få nå fel, om vi varit nolla före. Vi förlorar tid på det viset, men slipper ju få eventuella fel. Så nu var det roligt att se att han faktiskt sköter sig utan mig ;)

Borta bra, men hemma bäst!
Idag har det varit extra mycket bäst hemma. Soffan har aldrig kännts skönare. När jag kom hem från Mora hade Mats redan stuckit till Kilafors på Rockweekend. Ibland är det skönt att vara själv, idag var en sån dag. Myste ner mig i soffan med hundarna och somnade till en film. Nu har jag ätit lite och varit ut med hundarna. Ska ta ett varmt bad nu innan jag ska återgå till soffan.

Imorn är det sista dagen på min semester, så då tänker jag göra absolut I N G E N T I N G ! ! ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv