torsdag 2 juli 2009

Skutskär Dag 1

Vem hade kunnat drömma om att komma hem såhär tidigt en tävlingsdag?!

Idag har vi varit i skutskär och tävlat med laget. En agilityklass och en hoppklass. Det var jätteroliga banor, och bäst av allt.....båda lagloppen kördes FÖRST på dagen. Så klockan ett hade vi tävlat klart. Härligt! Så nu kan man vara hemma och slappa och bara ladda inför imorgon.

I hopploppet gick det sådär för oss. Vi kom runt, men Lee rev första hindret. Lite irriterande. Jag tycker att det är onödigt att riva första för det ska han kunna ta...herregud...skillnad om det är mitt i banan. Sen fick vi en vägran på ett hinder där dom skulle ut och runt efter en kort tunnel. En sån grej där Lee kan vara lite klistrig, det vet jag om, och det ska vi fortsätta träna på. I övrigt skötte han sig helt ok där. Tyvärr diskade sig Annika och Takida, Jenna fick 10 eller 15 fel och Fanny fick också fel så det gick inge vidare för nån av oss. 

I agilityloppet var Lee bättre. Han kändes fin på kontaktfältet på balansen och sög som 17 in i tunnlarna. Å på hopphindren kändes han inte det mista klistrig, så det är jag jätteglad över. Det är så himla mycket roligare att köra då. Å framförallt enklare. Tyvärr så missade han slalomingången igen. Måste träna det nu för han känns lite nonchig....vi har inte alls haft problem med det förr, även fast han har kommit med fart. Enda ingången han har haft svårt med har varit då dom ska gå rätt in. Alla andra ingångar har varit klockren. Lite drygt när jag vet att han kan...men det är som att han inte bryr sig riktigt, utan bara springer och struntar i om han missar första. Sen diskade vi oss då han hoppar ett hinder efter en tunnel, då vi ska åt andra hållet. Men det var mitt fel då jag inte sa ett ljud då han var inne i tunneln, så han dundrar ut och hoppar hindret rakt fram. Klantigt av mig! Är så van att han kommer åt det håll jag är, men sen han har börjat få mer hindersug så måste jag vara med och visa bättre. Så diskningen var helt mitt fel. Tråkigt nog så diskade Jenna och Fanny sig också, så det var bara Annika och Takida som gick runt i laget..ingen pinne med andra ord.

Men andra lag från klubben tog pinnar så det var jättekul! Går det inte bra för en själv så går det alltid bra för någon annan :) Det är det roliga med att vi är så många från klubben som kör.

Nä nu ska jag och hundarna iväg och bada. Sen blir det hem och vila inför imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv