torsdag 17 december 2009

"Jag ser det snöar..




..det var väl roligt, HURRA!"

Ok...men nu räcker det. Nu har jag så jag klarar mig :)


Hundarna tycker det är hur härligt som helst. Tyson älskar att gräva ner och gräva fram alla leksaker. Ibland tycker jag att han försvinner själv med...men rätt var det är kommer han studsandes ur nån snödriva i närheten.

Idag har jag varit ledig. Började dagen med att kliva upp klockan sex (YES! en ledig dag...imponerande va?) Mats skulle iväg till jobbet och hela infarten var igensnöad. Så det var bara att ta fram spaden och börja skotta. Efter skottningen var jag så pigg så då slängde jag in tvätt i maskin. Så nu har jag tvättat upp all smutsig tvätt, städat hela huset, målat mitt skrivbord, bärt in ved, lagat låset till snickarboden och bakat julgodis. Inte illa va?
Julgodiset är huuuur gott som helst.

Ihelgen som var så var vi ju iväg på Nordiska Mästerskapen i Agility! Det gick väl inte sådär superbra för sverige, men några medaljer blev det. Det var hemskt roligt att åka och kolla iaf, och gå runt på mässan och kika. Fick två nya favoriter, en border collie och en skithäftig sheltie. Båda var finska. Man kanske ska köpa hund ifrån finland nästa gång ;)

All träning ligger i viloläge för tillfället. Just nu är vi bara vanliga sällskapshundar och sällskapsmatte ;) Ganska skönt faktiskt :)

Nu ska jag börja laga mat. Mats och jag ska ha myskväll ikväll. Tacos, bonde söker fru

2 kommentarer:

  1. iihhh! är det rocky road du har gjort?!?! isf har jag hört att det är bra medicin mot kristallsjukan...;)

    /kristalltanten

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning Annika :) Det är iaf med marshmallows och dumle och nötter...typ :) Nu skulle det passa och komma på våran myskväll va??!!!! ;) hihi

    SvaraRadera

Bloggarkiv