tisdag 8 december 2009

Tisdag=Ledig

Imorse tog vi en ordentlig sovmorgon jag och hundarna. Vaknade inte förns klockan stod på 10.20. Längesen jag sov så länge. Var helt slut efter min jobbarhelg så sovmorgonen var verkligen efterlängtad.

I ett år har jag och Lee haft ett uppehåll ifrån lydnaden. För att se om agilityn skulle fungera bättre. Det har den gjort. Mycket har fallit på plats, även om det är en lång bit kvar. Han söker fortfarande sig bättre till vänster än till höger. Så kanske är beslutet som jag har tagit nu världens misstag, och jag kanske kommer att ångra det lika bittert som jag ångrade att jag började träna lydnad före agility ifrån början. MEN...vi tänker ändå börja träna lydnad igen. Jag har funderat mycket i det, och disskuterat med båda Berit och Annika och kommit fram till samma sak. Skadan är ju redan skedd. Å blir agilityn mycket sämre av att vi börjar med lydnaden igen så får jag väll sluta igen då. Men jag tror faktiskt att det kommer att gå bra.

Jag kan inte hjälpa det, men varje gång vintern kommer så blir jag så förbaskat sugen på att träna & tävla lydnad. Å inte blev det bätter av att Annika och Takida slog till och knep åt sig ett första pris i helgen och blev uppflyttad till elitklass. Vi som åkt runt och tävlat tillsammans, och nu MISSAR jag deras fina uppflyttning. Det kändes kan ja lova. Dom e verkligen asgrymma!!

Så idag åkte Lee och jag upp på klubben och tränade vårat första lydnadspass på väldigt väldigt länge. Vi tränade skick in till rutan, possition i transporter i fotgåendet, och hopp apport. Fy va roligt det var!!!! Nu ska ett nytt program läras in, nya moment, och mina gråa hår kommer väl växa som ogräs, men fyy va roligt det ska bli!

Helen och Mick är verkligen inspiratörer till lydnaden. Älskar den bloggen!
Lika mycket som jag älskar Jenny Damms för agilityn :)

Jag blir lika sugen att träna varje gång jag är in och läser på deras sidor!


2 kommentarer:

  1. Men hallåååå, kan du maila över Helen och Micks adress så en annan också kan bli lite inspererad...!!??

    SvaraRadera
  2. Ja när du skriver om bloggar läre du ju lära dig att lägga in adressen:).. Funderar på om jag ska ta Lee en sväng imårron..

    SvaraRadera

Bloggarkiv