onsdag 30 november 2011

Kilafors Hundhall


Klev upp 4:45, packade in hundarna i bilen och åkte mot Bollnäs..

Jobbade till 17 idag. När jag kom hem så var jag hur trött som helst. Vågade inte sätta mig ner, risken att fastna i soffan var alldeles för stor.. ;) Tog med mig hundarna och åkte till Kilafors istället. Första träningen i hallen. Känns hur bra som helst att kunna träna i vinter även om det skulle stå -30 på termometern.

Liza hade gjort en bana. Jag var helt värdelös i början. Mike var först ut. Jag var lite osäker på banan och det funkar inte när ja kör med Mike. Han är inte lika hänsynsfull som Lee direkt. Vet inte jag vart vi ska.. -då bestämmer han & gasar järnet dit han tycker. Men vi fick ändå till några bra saker. Å när ja kör och satsar så går han verkligen fint. Han lyssnar och tar in allt nu, inga egna påhitt så länge jag kör på. Snabba slalomingångar som han hade jätteproblem med i somras funkar fint nu. Småsaker som vi tränade i somras som gör stor skillnad har fallit på plats & det gör det mycket enklare att köra honom. Nu ska bara jag skärpa till mig så blir det nog bra. Synd bara att huvudet har en bild om hur det ska se ut, och att kroppen sen gör en annan.... :)

Lee och jag hade lite problem idag. Vänstersidan som spökar fortfarande.. Suck. Inte så mycket att göra än att bryta ihop och komma igen. Några varv gjorde han riktigt bra. Å han tycker det är superkul att köra. Så han kan väl få krångla lite nu då bara han släpper det tills det är dags för tävling igen.. :)

På fredag blir det träning med Annika. Ser verkligen fram emot det!! Sen sticker jag och grabbarna till Gävle igen. Skönt med ledig helg!!

1 kommentar:

Bloggarkiv