onsdag 5 september 2012

Bollnäs för hela slanten

Vaknade imorse 5.30 av att larmet på Tobbes gamla tfn ringde (??).
Stängde av. Sen pep Turbo och vela ut. Kände mig oförskämt pigg. Jag som annars är den mest morgontröttaste människan på den här jorden. 

Skickade ett sms till Annika...

-Vaken? 
- Försöker...

Kom det till svar.
Jag ringer upp.

Å så enkelt kan man boka världens grymmaste träningspass. 

Hjärtat kommer hem och vi somnar om en stund tillsammans.
Sen när jag vaknar i mer normal tid 9.30 så ringer jag Berit och bokar in en härlig dag i skogen med henne och hundarna. En heldag i Bollan med andra ord :)

 Vi möttes upp vid Bolleberget och glädjen bland hundarna var total. 
Att det var två nyförvärv med spelade ingen roll.

 Det blev en lång, härlig promenad med en massa bus.
Tror allt att dom hade saknat varandra.

När vi kom tillbaka så bjöd Berit mig på mat. Lyxigt värre!
Gott var det. Så sen var man fit for fight för ett agilitypass med Annika.


Å satan i gatan vad jag saknar Bollnäs agilityplan!!!
Stora fina ytor, grym hinderpark och såklart det bästa av allt -världens grymmaste träningskompis.
Hon som känner mig och hundarna utan och innan. Hon som skriker åt mig att springa och tvingar mig att göra det igen fast jag inte orkar. Hon som peppar mig att göra allt lite bättre. Du saknas mig här i Gävle!!!!  Idag var det som det alltid har varit. TACK Annika för det roligaste träningspasset på länge. 
Idag var agilityn sådär jäkla rolig igen så jag hade lätt kunnat stanna hela natten och tränat om bara hundarna hade orkat. Nästan iaf.. :)  

Berit kom upp lite senare och körde med Connor också. Så himla kul att se vad lite vila har gjort honom gott.  Jag fick också köra honom nåt varv på banan och han är ju för härlig. Gillat honom sen han var en liten skit. Nu får Berit allt börja springa lite fortare...

Så efter dagens agility-kick så har jag bestämt att vi åker till Bollnäs ihelgen iaf. Så både Lee & Mike ska får starta. Jag räknar inte med nå resultat eftersom vi knappt har tränat nåt i sommar. Lee strular ganska mycket med sitt vanliga strul. Rundar nästan hela mig när han ska in på högersidan. Men han älskar att få köra agility så ihelgen ska vi bara ha roligt tillsammans. Å Mike tycker jag är duktig...där saknas det bara mer träning. Det ska bli roligt att få tävla igen. Å framförallt så hoppas jag få se många fina lopp under dagarna två :)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med grabbarna som verkar helt slut efter dagen.
Dom ligger som slipsar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv