torsdag 13 september 2012

Tävling i Rättvik

 Den här veckan har vi varit duktiga och tränat fyra pass agility också.
I måndags åkte jag och Mike upp själva och tränade stadga på kontaktfälten och lite slalomingångar.
Tisdag fick bli en vilodag eftersom vi tävlat i Bollnäs hela helgen och så jobbade jag mellan 5.30-18 så då fick det räcka med en långpromenad som alla kunde följa med på. 

På onsdagmorgon åkte vi först ut i skogen hela gänget och njöt av ännu en fantastisk morgon i skogen med underbart väder. Sen på kvällen åkte jag och Palle till Rättvik för en kvällstävling med Mike. 

Lena var domare och hade gjort roliga klass 1 banor med fina linjer men som ändå krävde lite handling.
Veckans träning har gett resultat. Vi känns mer samspelta men igårkväll så snubblade vi på målsnöret.

Mike sprang förbi ett hinder i båda klasserna. Hoppklassen var riktigt klurig, jag hann inte alls placera mig där jag hade tänkt och det var väldigt många hopphinder på slutet där jag var lite orolig att han skulle riva. Men han gick jättefint hela banan ända till näst sista hindret som han springer förbi. Surt sa räven.. Så hade han inte sprungit förbi ett hinder i varje klass hade vi haft pinne i varje lopp.

Det känns som att nollorna är så nära hela tiden men det vill sig inte riktigt.

Det bästa med gårdagens tävling var:
* Inte en enda rivning i nåt av loppen.
* Mike tog alla kontaktfält
* Slalomet gick jättebra trots att han kom in i väldigt hög fart.
(Han har ju annars haft lite problem med det, att han kommer in med för hög fart, klarar ingången men sen inte orkar hålla emot så han hoppar över en port)

Så jag är jättenöjd med gårdagens tävling ändå.
Nu laddar vi för nästa helg då vi ska till Falun och tävla! :)

Idag är jag också ledig så imorse var vi till skogen igen och på vägen hem stannade vi en kort sväng på klubben och tränade lite. Mike fick träna en kombination med tunnel under balansen. Där han fick välja på mellan den bortre tunnelingången, balansen eller tunneln närmast mig. Det blev fel första gången men sen satte han alla. Lee fick även han köra samma pass.

Å sist och minst fick Turbo sitt första agilitypass.
Ett hopphinder utan bom, böjd tunnel, hopphinder utan bom. 
Han tyckte det var jätteroligt att han också fick vara med och inte bara titta på. Han är ju alldeles för liten för att träna riktigt än. Men gå genom tunnlar och springa rakt fram skadar ju ingen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv