söndag 9 september 2012

Kalas i Edsbyn & Agilitytävling i Bollnäs

Nathalia & Jonathan älskar Turbo och hur kul är det inte då att  få låna honom och gå på en promenad helt själv?! 

Hej Söndag!

I fredags när jag slutade jobba så åkte jag, Tobbe & hundarna till Edsbyn.
Nathalia och Jonathan fyller år till veckan så i fredags passade vi på att fira eftersom jag jobbar då dom fyller. Det var så himla mysigt att träffa dom igen. Det var alldeles för länge sen nu!!

 Jonathans nya kompis, Tobbe, fick kasta pil, vara med på springtävling ute, se Jonathans skateboard och cykel. Sen fick han även se Jonathan styla med att åka baklänges på styret på sin lilla motorcykel som har. Ruff riders nästa.. ;) 

Mosters favoriter!!!


Lördag morgon var det dags för Tävling.

Tobbe och jag körde ett lopp var med Lee & Mike. Första loppet som var på morgon var en agilityklass som jag körde. Mike var supergasad och det mesta som kan gå fel gick fel kändes det som. Till lopp två som Tobbe körde så hade han varvat ner lite. Även om han går igång på att se alla andra köra och hundar som skäller så höll han ihop bra där. Dom gick nolla till näst sista hindret som var slalom. Dom kom ifrån en raksträcka med väldigt hög fart och skulle in i slalomet. Mike kommer ut i kurvan och går in i andra eller tredje porten. Sen tar dom om men diskar sig och kör sista hindret. Många hundar hade problem med det i large. Bara tre nollor av 34 hundar i den klassen.

Lee fick ju starta för första gången iår. Jag körde agilityklassen som var först ut. Banan passade Lee och han gick jättefint. Tyvärr fick vi 10 fel, en rivning och sen gled han av gungan innan den slog i marken.  Så han slutade på en 17 plats. Men det roliga var att han bara var 1.39 sek. efter Nadine och Vic som vann klassen. Så trots att han blivit lite tjock och inte tränat så mycket så kan min Leeman ;) Man blir så glad i hjärtat av att köra honom när han går såhär. Å han tycker ju att det är så himla roligt. 

I hoppklass 3 debuterade Tobbe med Lee. Tobbe kom ihåg banan och det gick bra bitvis. Tyvärr så tog Lee en tunnel istället för att svänga till slalom på ett ställe. Men jag tycker T gör det bra som vågar köra i trean :) 

 Den här tjejen tror jag kommer bli skitduktig i agility när hon blir lite större!
Jätteduktig redan nu så jag var tvungen att ta ett kort på henne ;)
Publikfavorit!

 Sara hade köpt ett jättefint halsband till Bonzo. Det var en tjej som gjorde dom själva.
Jättesugen på att beställa till mina grabbar jag med. 


Söndag och sista tävlingsdagen.
Jag fick börja igen och köra första loppet med Mike som var agilityklassen.
Han slarvar ofta när jag gör ett framförbyte i starterna och likaså idag, rivning på 3dje hindret. Trist!! Sen gick han jättefint och tog alla kf tills sista svängen upp på målrakan. Då kommer han i hög fart över långhoppet så precis i upphoppet så halkar han till och glider förbi hela hindret och hamnar på fel sida. Haaaalt i gräset ;) Vi kör på eftersom vi redan hade fel. En disk men förutom dom två grejjerna så kändes loppet bra. I hopploppet går Tobbe och Mike in och gör ett kanonlopp. Tyvärr en snopen vägran på en tunnel annars hade det räckt till pinne. Typiskt när resten gick så bra. Tobbe blev lite besviken (tävlingsmänniska...;) men det dröjer nog inte länge förns dom sätter första nollan tillsammans. 

Sen hann vi bara stanna ett lopp med Lee för Tobbe skulle på rep i Gävle ikväll. Så jag hann köra agilityklassen. En lite klurig men väldigt rolig bana. Det gick helt ok tills Lee skulle komma ut ur en tunnel och komma in på min högra sida. Han gör sin vanliga problemgrej och kör båge in till vänster, och börjar det trassla så blir han ju så osäker sen och fråga om allt. Han vill ju så gärna vara till lags. Det tråkiga är inte att det blir fel längre utan att han tar så illa vid sig av felen fast vi bara kör på. Det verkar verkligen som att han ser sämre på vänster öga och det är därför han gör sådär och hellre vill vara på min vänstra sida.  (bara att ögonlysa i know..) Det är tur att han blir lika glad och mallig så fort han får leksaken sin iaf. Å idag var ju t.o.m Annika på plats och lekte "nu-kommer- jag-och-tar-den-leken" så lyckan var total :)

Stannade för en pizza på vägen hem. 
Sen när Tobbe drog så var jag riktigt nördig och åkte iväg och tränade ett kort pass med Mike i lugn och ro. Mike tyckte det var kul att få åka själv. Det känns skönt att ha lusten att träna igen!

Nu har jag tre trötta herrar hemma som är väldigt nöjda med helgen.
Nu väntar vi bara på den fjärde som kommer hem snart. 
Vi avslutar helgen med en myssöndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv