tisdag 9 oktober 2012

Förlänger säsongen lite..


Jag och Annika satt och pratade i tfn (lääänge som alltid och om precis ALLT..) och vi kom då in på att det är så tråkigt att det är typ slut på säsongen nu. Så vi bestämde oss för att skapa ett nytt lag där Mike kunde vara med, eftersom vi ändå inte har startat det andra laget och inte ska göra det nå mer i år så spelar det ingen roll. På så vis får jag fler lopp med Mike, Annika får fler lopp med Takida som varit skadad i stort sett hela året och Tobbe kan få starta Lee på lite enklare banor än klass 3. A win-win situation helt enkelt :) 

Så våran första start blir i Huddik nästa helg.
Ska bli såååå kul!!! 

Jag och grabbarna var iväg och tränade ett slalompass idag där vi la till lite teknik övningar. Mike behöver lära sig att anpassa farten själv för att klara olika svårigheter. Själv så tycker han att det går bäst om man gasar på allt vad man kan hela tiden och om man råkar riva ett hinder pga det så är det inte hela världen.  Jag skulle vilja att han sköter det själv så jag slipper bromsa honom på kommando. Förstår ni hur ja menar..?! Aja mer träning på det behövs iaf. Fast jag tycker att han är duktig på att ta in saker när vi tränar. Lee var duktig idag förutom att han sökte sig till min vänstersida några gånger på ett ställe, men han var duktig. Turbo får sig ett kort pass med tunnlar och hopphinder utan bommar lite nu och då nu. Han tycker det är jätteroligt och det är så kul att se vilken fin kontakt man får tillbaka. Han klarar nu av att köra en U-övning och den lilla rackarn har börjat öka farten nu när han förstår lite mera vad han ska göra :) Go mopsimopsen våran!! 

Vi har föresten köpt pappas bil :) 
Han skulle köpa en ny lite dyrare bil..så vi fick den här till kanonpris!
Den har typ inte gått nåt och är så gott som ny! 
Har beställt en alftabur till den som vi väntar på...så tills dess får hundarna bara åka toyota.


Å jag har nog glömt att berätta!

Jag har fått mitt drömjobb!
Frukt & Grönt ansvarig på Willys här i Gävle :)
Wiieeee!!!
Jag har ju jobbat inom butik länge nu och varit frukt 2:a i Bollnäs i stort sett hela tiden.
Så det känns förbaskat kul att få förtroendet att ansvara för en av dom viktigaste avdelningarna i butiken. Mycket jobb men det är förbaskat roligt! Finns inget roligare än bygga snygga exponeringar som säljer! Å en bra sak är verkligen arbetstiderna...jag slutar tolv, ett och två de flesta dagarna. En lång dag/vecka och då jobbar jag till 18.00. Det blir ju fortfarande varannan helg men det känns jäkligt bra ändå. Att ha ett sånt bra fast schema är verkligen GULD! Då har man ju mera tid till att träna hund.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv