söndag 21 oktober 2012

Lag tävlingar i Huddik


Igår åkte jag och Tobbe upp till Huddik för lagtävling med nya laget "No Name".
Kul att man kan förlänga säsongen liiiite. 

Det blev inget resultat för våran del. En tredjeplats som bäst men ingen SM-pinne.
Fast det känns inte som att det gör så mycket. Jag fick möjlighet att testa några av sakerna som vi tränat på under träning på tävling. Å det var roligt att se att det faktiskt går framåt. Vi blir säkrare även om loppen i helgen kändes lite skakiga. I ett av loppen satte Mike den snabbaste tiden av alla. Så även om han rev ett hinder i det loppet så är jag jättenöjd med honom. En träningsvinter är nog precis vad vi behöver. Så jag hoppas att vi hittar nå bra träningsalternativ i vinter. Det var roligt att träffa alla andra bollnäsbor som var där också och tävlade. Malin, Jocke, Karin, Sara, Liza och såklart Annika och brudarna. Jag och Annika ska se till och få till ett tränigspass tillsammans snart.
Tobbe var nöjd med Lee i alla lopp utom sista. Han muppade sig i alla så jag tyckte lite synd om Tobbe. Han fick verkligen kämpa. Ibland är han så himla konstig och ibland så kan han vara så duktig. Ihelgen sprang han in på vänstersidan jag vet inte hur många gånger. Han är en gåta den där hunden. Lika älskvärd ändå som tur är ;) 

Å det är väl bara att gratulera Krutrök som slog till med fyra vinster och fyra sm-pinnar ihelgen. Dom behövde tre smpinnar för att bli klara så dom var nog väldigt nöjda efter helgen.

Fy faaan va roligt det är med Agility just nu!!
Skit att vädret är sämst så man inte kan träna ute..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv