måndag 15 oktober 2012

Morgon promenad längs Gävlestrand.

Hej allihopa!

Bloggen har blivit lite lidande ett tag. Jag har varit på väg att uppdatera flera gånger men så kommer det alltid något i vägen. Bjuder på lite olika bilder som ja hade i tfn...jag är ju så dålig att knäppa när vi gör saker. Jag kommer licksom på mig själv ibland och tänker att NU ska jag knäppa MASSOR. Å pang..så glömmer jag bort det igen ;) 


Lee och jag har gått några mysiga promenader längs Gäve strand tillsammans. Det är så mysigt och fint att gå där nu när det är höst. Våra promenader när det är bara han och jag är så himla lugna om man jämför med när dom yngre är med. Så ibland smiter vi iväg själva.  Gissa om någon trivs med lite egentid...

 Finaste killen!!

 Hur mysigt är det inte med höst!!!
Vackert med alla träd i alla fina färger!!

 Mike har även han fått egentid.
Vi har varit till Hemlingby och joggat 5:an tillsammans. Han är verkligen den ultimata joggingkompisen. Musik i lurarna och Mike framför gör allt så mycket lättare. 
Å Mike älskar att ligga på i selen.

Jag och Palle var på Tobbes slutkonsert på konserthuset.
Å efter konserten så gick Tobbe och jag på middagen efteråt som var på stadshuset. Buffé och underhållning hela kvällen. En riktigt rolig kväll. Jag och T gick på Allstar och träffade Ts kompisar sista timmen. Därav den snygga bilden här ovanför på Jonas och T.

 Förra veckan så fick vi till två riktigt bra pass agility också.
Vi byggde in Lisa Frick bytet i en ganska lång kombination som var sjukt rolig att köra. Båda hundarna gick kanon. Det som var svårast var när jag är på slalomsidan och står med ryggen mot vänster hinderstöd och kastar runt hundarna så dom hoppar utsidan av hindret. Å medans dom sprang runt så sprang jag  och rundade ingången  (till vänster på bilden) till slalom och var på bortre sidan av slalomet. Förstår ni hur ja menar? Kanske lite luddigt ;) Hursom! Mike ville gärna skynda sig och då gick han in i andra porten flera gånger. Genom att han rundar hindret så landar han ju ganska långt ner och måste jobba upp för att klarar ingången. Det tycker han är lite onödigt tror ja, för när han tänker till så fixar han det. Lite mera träning så ska vi fixa det jämt sen :) 

 Lee varierar mellan att gå toppen och tveka på lite på vissa delar. Men överlag går han fint.
Han är då väldigt nöjd med sig själv efter varje pass så det är ju bra ;)

Turbos träning går också framåt. Vi har nu avancerat till ett U med 8 hinder i följd. Tunnlar och hopphinder med bommarna på marken. Det är så kul att se hur han nu söker hindrena själv och gasar järnet, allt för att få dom goda godisarna som man får när man är klar ;)


Tobbe fyllde år i lördags. Så det firades med smörgåstårta, fika och främmande hela dagen.

Smörgåstårtan var supergod!! Den hade han bakat själv eftersom jag jobbade. Han fick många fina presenter. Av mig fick han en resa till Italien. Så vi åker dit i november. Det ska bli så mysigt att åka iväg och bara få rå om varandra i några dagar. Jag tror Rom är en jättemysig stad!


Nu har vi även börjat med matlista här hemma!
Nina var så duktig och gjorde det jämt förr så nu tänkte jag vara lika duktig här hemma :)


Dagens:
Ricotta fylld med parmaskinka, basilikasås & ruccola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv