söndag 9 oktober 2011

Är det dags igen nu?

Ställde klockan på 06.00 så jag och hundarna skulle hinna med ett agilitypass innan jobbet idag. När vi kom ut var det kallt och FROST överallt. Så idag var första gången som jag var glad över att ha ett garage. Å vilken tur att den stod där just inatt.. :)

Vi gick doggabanan som uppvärmning, sen var Lee först ut. Fokus låg på slalomingångar och backsvängar. Backsvängarna funkar fint nu för det mesta. Men när han ska byta sida ibland så söker han den andra först innan han svänger in rätt. Lite irriterande...han tjänar både tid och väg på att gå in rakt så det ska vi fortsätta nöta. MEN han gjorde min dag när han gjorde såååå grymt snygga slalomingångar. Dom hoppade ett hinder som stod typ i mitten av slalomet och sen skulle dom gå upp och gå rakt in i ingången och vända upp och köra. Det är en ingång som jag tycker är skitsvår för hundarna. Men idag satte Lee den gång på gång...på gång...på gång...utan hjälp ifrån mig. Så härligt att se!!

Sen var det Mikes tur. Han får jag hjälpa mycket mer vid dom ingångarna som är alldeles för svåra än så länge. Men nu störs han inte av att jag är där och hjälper längre. Han tappar inte fart och han tar ingångarna i den höga fart som han tidigare inte kontrollerade. Så framsteg är det allt även om det är mycket träning kvar. Jag tycker även att han har ökat fart i slalomet. Det har väl kommit med att han är mer säker kanske. Vi körde även att han kom i hög far ur tunnel och fick köra en thredles. Han har lätt att gasa på för mycket ibland så jag tror vi behöver träna mycket att vi kör maxfart till att sänka och köra tajta svängar. Han är grymt duktig så med lite träning kan det nog bli hur bra som helst. Känner mig taggad på träning nu!!! Typiskt att det ska börja bli frost och snö snart...suck! Nu vill ja ha sommar igen :) Åtminstonde vår...

Nu ska jag duscha innan det är dags att jobba. 8.30-19.00..dryyygt! Ska tänka på den bra'a ob:n och att kvällen förhoppningsvis blir mycket bättre :) God morgon allihopa!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv