torsdag 6 oktober 2011

Några av årets härligaste dagar

Nu är dom där härliga höstdagarna som jag älskar här! Huuuur härligt som helst att vara i skogen med hundarna och bara gå runt och filosofera. Bara att njuta innan kylan kommer..

Var ett tag sen jag uppdaterade här nu. Haft fullt upp kanske.. Ihelgen som var hade vi agility tävlingar uppe på klubben. Ca 1000 starter/dag. Det behövdes mycket funkisar så jag stod över eget tävlande. Ångrade mig lite när man stod där och kollade på alla andra...men det var bara att bita i det sura äpplet. Tävlingarna flöt på bra iaf och många har skrivit väldigt bra om den så det är kul. På söndagen när alla andra hade åkt så var jag så grymt träningssugen. Å efter att ha spenderat två dagar på en tävlingsplats men inte få hoppat ett enda hinder så var grabbarna också väldigt sugen.. Vi byggde upp en kombination och tränade lite. Tjitt - pommefritt va kul det var! Dom var riktigt duktiga och det där roliga i att träna som jag saknat i sommar kom tillbaka. På kvällen hämtade vi T från tåget, åt pizza på milano innan vi åkte hem och myste.

På måndagen körde vi ett till träningspass. Lee går bra men tycker backsvängarna är svår om ja vrider kroppen och vill sticka..så det behöver vi träna mera på. Mike som har fått lära sig dom från första början tar dom skitbra nu. Vi börjar hitta varandra mer och mer och han är så grymt rolig att köra. Karin pratade om nån klass 1 i dalarna snart som ja funderar på att anmäla till... Vi får se. Satsar mer på nästa års tävlingar. På kvällen åkte vi till Gävle. Gick en mysig kvällspromenad med hundarna på stan. Mike tyckte det var skitspännande, medans Lee tyckte att en av bockarna som stod nere vid station var skitläskig.. han gav bocken några skeptiska blickar och nosade försiktigt innan vi gick vidare.

På tisdan var vi ner på stan en sväng.. Var in på H&M och till donken för en cheeseburgare. Sen åkte vi på Lido och fikade. Det var ju kanelbullens dag och kanelbullarna där var verkligen hur goda som helst. Plus att det är skitmysigt att sitta där. På kvällen lyxade vi till det och åt på Helt Enkelt. Fetaostfylld kycklingfilé med mangosås är verkligen nåt ja kan rekomendera...mmm!! Så god. Hm..låter som att vi inte gjorde annat än åt..?! Aja :)

Igår jobbade jag hela dagen. När ja slutat så åkte jag och hundarna upp och tränade ett kort pass agility. Kors i taket! När gjorde vi tre pass på samma vecka sist? Vi avslutade med att jogga 5km på slingan. Hade hundarna fastsatt i koppel runt midjan. Mike tyckte det var lajbans och tog täten. Jäklar i mig va jobbigt det var att hålla hans tempo. Efter två kilometer typ så slutade han iaf galoppera och började och trava. Thank God! Jobbigt värre var det och jag har träningsvärk idag.. Nu ska ja skärpa mig med träningen. Ja vet att jag har sagt det förr... Men nu känns det som att lusten är tillbaka. Hoppas den stannar..


Idag skulle ja nästan ha haft Gevalia hemma...Fick oväntat besök imorse. Trevligt värre! Tur för mig som annars bara har fått tvätta och jobba. Jobbade ju kväll idag men släpade mig ut på en timmes promenad med hundarna när ja kom hem. Skönt fast ja kände mig hur trött som helst före.

Nä ska fösöka uppdater lite oftare..tråkigt med långa inlägg. Full fart mot helgen! (skit att det är jobbarhelg med mördarpass...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv