tisdag 11 oktober 2011

En bra vana?

Det känns som att vi är på gång med träningen igen nu. Jag känner mig motiverad igen. Joggnigen börjar bli en bra vana. Å lusten att träna agility igen är tillbaka. Härligt! :)

När vi kom upp på klubben idag så var Annika redan där. Takida går som en dröm just nu. Sååå jäkla fint. Skyan har verkligen också växt i sommar. Hoppbanan ifrån VM stod uppe. Vi körde den med en liten ändring i mitten där ja gick fel så då valde jag att köra så. Hela typ lika, fast en sväng extra bara...

Mike var först ut men han slarvade och var inte riktigt fokuserad så då bytte jag till Lee. Han gick fint men på vissa ställen där han måste vara självständig och jag sticker iväg så blir han osäker. Stackarn. Han tappar fart och frågar extra mycket. Gofisen min! Men vi jobbar på det och bara jag hjälper honom så funkar det ändå skapligt. Synd att han blir så osäker för han har så mycket mer att ge i fart om han bara vågade. När jag bytte tillbaka till Mike igen så gick han betydligt bättre. Märktes att han skärpte till sig. Vi har stora svängar när vi kör bana, men just nu skiter jag i det. Vi måste hitta varann igen så vi kan köra bana, för att sen bryta ner det i kombinationer för att fila på detaljer. Svänga tajt kan han. Vi måste bara länka ihop alla delar. Jag tror bara jag måste komma in i det lite mera igen bara. Så jag vet hur vi fungerar ihop. Sjukt va fort man tappar det. På slutet satte vi iaf banan och det kändes som ett bra varv.

Berit ville att jag körde Connor lite och jäklar i mig va han har blivit duktig. Jag gillar den lillskiten!! :) Tror han kan bli grym faktiskt.

När vi tränat färdigt gick jag och hundarna upp på slingan och sprang 5an. Jobbigt men skönt! Mike drog på hela vägen medans Lee helst ville springa bredvid mig efter en liten stund. Nu är vi nyduschad och sitter i soffan nöjda och glada :) Trevlig tisdag allihopa!

1 kommentar:

  1. Härligt att ni är igång igen!!! Fy vad jobbigt att ge sig ut att springa dock. ;)

    Vilken fin fruktavdelning ni har! För att vara en Willys! :p

    SvaraRadera

Bloggarkiv