onsdag 13 februari 2013

Packning pågår

Godmorgon!

Just nu står allting här hemma i lådor och är ett smärre kaos!
Sovrummet börjar ta form i radhuset, sängen är på plats och nybäddad, gardinerna uppe och idag ska vi flytta byrån. Tapetserarna har målat taken överallt och igår började dom tapetsera. Så ikväll ska dom tapetsera klart. Efter det är det bara väggarna i vardagsrummet kvar och måla och det tänkte vi göra på lördag. Sen är allt klart! Då ska vi bara vänta på nya soffan :) 

På fredag lämnar vi ju över nyckeln. Så idag när jag är ledig tänkte jag flytta hela förådet plus alla lådor som vi packat ner ifrån lägenheten. Så att det i stort sett är bara att städa ur på torsdag. 

Så imorse när Turbo vaknade runt sex (tror han kommit in i mina tidiga jobbrutiner ;) så tyckte jag det var lika bra att kliva upp. Kliver ju upp 4. 45 varje morgon i vanliga fall så nu är ju klockan 6.00 ändå sovmorgon för min del. Sjukt!

Vi startade morgonen med att gå över till våran lillskog för morgonrastning. Det slutade med att både Lee och Mike fick ett handlingspass runt träden. Vi byggde på ganska långt idag och våran nya sväng som vi tränat in på träd i vinter börjar fungera klockrent. Idag jobbade vi vidare på avståndet. Att jag ska kunna vara längre bort och göra signalerna men att dom ska vara lika tajta ändå. Å det fungerade bra. Mike köpte det direkt medans Lee tycker det är lite svårare med mig längre bort. Men när han väl har lärt sig saker så gör han det alltid klockrent sen. Det ska bli jättekul att få föra över det på hinder så småningom. Med Lee har jag ju tränat mycket såhär tidigare men då har jag oftast lagt in hindrena i träningen tidigare. Så det ska bli kul och se hur Mike köper det hela. Jag inbillar mig att det kommer gå väldigt smidigt eftersom han ändå har kört ganska mycket agility innan. Så även om bristen på träning på hinder har varit grymt liten i år så hoppas jag att det går bra. 

Lägger in Jennys inspirerande träningsvideo idag :)
Tänk om jag också hade en egen hall...vilket lyx det skulle va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv