lördag 2 februari 2013

Tävling i Fagersta




Imorse kom Malin och Carina och hämtade upp mig och Mike.
Sen åkte vi till Fagersta för årets första tävling för våran del. 

Första loppet var agilityklassen. Stackars Mike hade en matte som var helkass. Starten var hopphinder-platta tunneln-slalom. Jag hade planerat att gå till slutet av platten för att se till att han inte missar slalom när han kommer ut. Lätt hänt när platten ligger före. Om jag gjorde det? Nää...jag startar så när han kommer ut så är jag efter honom och han vänder upp mot mig och vägran. Sen slarvar jag mig igenom banan. Så typiskt mig om det blir fel i starten. Jag måste verkligen sluta med det. Mike skötte sig helt ok iaf. En rivning och kf som inte var stensäkra men han tog dom. Så efter det loppet så kändes det som att jag behöver träna mer än Mike.. ;)

I hopploppet tjuvstartar Mike men går fint resten av banan. Inga rivningar fast det var en bana där hunden fick upp hög fart. Vi fick en liten miss på ett ställe där jag tyckte det var svårt att få till det. Jag kände redan på banvandringen att jag inte skulle hinna dit och placera mig där jag ville för att få till det bra. Men vi nollar och kommer på 3:dje plats & får pinne! Så jag är jättenöjd. Över förväntan med tanke på att vi bara fått till två träningspass under hela vintern. Malin Tångring & Bilbo vann och Maria Alexandersson och Mito kom tvåa. Båda superduktiga tycker jag!! Men Mike var bara 0,6 sek. efter Malin & Bilbo så det var tajt i toppen :)

Det var verkligen SJUKT ROLIGT att få tävla idag.
Å jättekul att få träffa Malin och Carina och umgås lite med dom. Det var första gången jag såg Dominus köra live och jäklarimig vilken fart han hade. Jag tror att han kommer bli riktigt duktig. Dom slog t.o.m. till med en tredje plats och uppflytt idag, stort grattis!!!! Två vinster och en tredje plats på två tävlingar är inte illa för en hund som precis debuterat! Carina och Lou gjorde också fina lopp men hade tyvärr lite stolpe ut idag. Men dom kan ju fortfarande gotta sig i vinsten från förra helgen...

Malin filmade så här kommer loppen:

Agilityklassen - Disk



Hoppklassen - 3:a, pinne

hopploppet klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv