fredag 9 augusti 2013

Fredagsnöje


Tobbe är på Getaway ikväll så jag packade in hundarna och åkte till klubben. En övning från min fortsättningskurs stod kvar så Turbo blev förste hund för träning. Bra fart och nu börjar han hitta linjer och lära sig när jag vill att han ska svänga osv. Jag byggde på med 8 pinnars slalom på prov bara för att det stod där. Å han gör det!!!! Utan bågar!! Fast ibland gick han förbi hela ;) Så han kan det bara om han verkligen tänker och tar det lugnt. Man ser skillnaden jättetydligt om huvudet är med eller inte :) Men jag är glad att han kan om han vill och anstränger sig. Då är vi iaf en bit påväg. Sen fick han köra gungan någon gång. Ibörjan ville han inte riktigt gå upp, men med lite godis kan man alltid ändra sig.. Det roliga var att när han kört klart och jag byggde om till dom andra två så går han och gör gungan själv tre gånger. Sötsnöre!! Jag skrek godis och så sprang vi och åt tillsammans. Man måste ju uppmuntra såna modigheter :)  Jäklar vad rolig han är att träna min lille mops. Man kan inte bli annat än glad. Jag börjar längta tills den dan vi får tävla tillsammans. Nervlöst och spännande på samma gång. 


Sen var det Lee & Mikes tur. Vi byggde en del av en bana från Silas Boogk kursen som Josefin varit på. Skitrolig bana! Mike var först ut och han gick riktigt fint. Lite rivningar i början som jag korrigerade, sen blev det bättre. Känslan man får när vi kör tillsammans och allt funkar är så jäkla härlig. Älskar den hunden alltså!

Lee var sist så han var taggad till tårna när det var hans tur. Gasad och nolla! Pärlan min! Sen nästa gång krånglade han på höger och vi fick inte till det riktigt på ett par gånger. Försökte tänka att ge honom muntliga kommandon tidigt och då fungerar det mycket bättre. Han gör verkligen sitt bästa alltid den hunden! Med blandade resultat :) 

Kvällens träning var riktigt rolig!
Sådär att man inte ville sluta. Tur att jag hade bestämt innan hur mycket vi skulle köra. När vi tränat klart åkte vi ut till våran väg och gick i skogen. Fin fredagkväll!  Nu blir det filmmys innan vi ska sova. Imorn ska jag och Mike till Köping och tävla. 

Wish us luck! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv