onsdag 21 augusti 2013

Slö dag

Plutt-Lee!
En av få bilder jag har på honom när han var liten. Jag förstår inte varför man inte knäppte fler???!

Fy va skönt det har varit att vara ledig idag. Jag har bara varit hemma och inte gjort nå speciellt alls. Det enda vettiga egentligen var när Tobbe, jag och hundarna gick på en långpromenad här i Bomhus. Vi har verkligen världens bästa runda alldeles runt knuten nu. Först lite villaområde innan det blir en väg i skogen där hundarna kan springa lösa och busa. Turbo fick (bättre sent än aldrig) lära sig att gå "bak" idag. Han har ju mest hängt med bara tidigare men idag fick han alltså lära sig lite mera vardags vett och etikett. Så i slutet av promenaden var han jätteduktig och gick strax bakom vid sidan så fort han fick kommandot. Å sprang han ikapp oss bakifrån så saktade han in när han kom upp vid sidan och började gå där. Jätteduktig liten kille!! Jag tycker det kommandot underlättar så mycket om dom kan.

När vi kom tillbaka så kom Palle & Mats och hälsade på. Vi satt ute på altan tills Tobbe var tvungen att åka till jobbet. Nu kikar jag och hundarna lite på film. Strax dags att gå och lägga oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv