onsdag 7 augusti 2013


Igår kväll fick Lee följa med mig på joggingturen. Det började bli mörkt och jag är för feg för att springa ute själv om kvällarna ;) En del av turen går genom skogen och eftersom Tobbe jobbar nätter är det ingen som skulle märka om jag skulle försvinna. Så då är det tur att man har två träningskompisar som aldrig tackar nej. Mike fick vara hemma med Turbo så han var måttligt nöjd. Lee var desto gladare.  

Benen kändes lätta och jag hade nog kunnat springa dubbelt så långt ikväll. Åtminstonde kändes det som det. Märkte inte hur svetten rann förens jag kom hem. Körde ett corepass innan jag hoppade in i duschen. När jag kommer ut hör jag hur det smäller ute. Regnet öser ner, det blixtrar och dundrar som bara den. Snacka om att komma hem i lagom tid. 

Idag var det skönt med sovmorgon. Ledig onsdag.
Klev inte upp förns runt nio. Gick ut med hundarna och sen åkte jag ut till valbo. Strosade runt inne på Ikea, Mio...och gjorde ett riktigt fynd. Mysigt att gå runt i affärer och bara kika när det känns som höst ute. Fortfarande sommarvärme, men imorse när det var grått och regnet fortfarande hängde i luften så kändes det lite som höst.

Våra inredningsplaner har legat på is över sommaren. Man är ju nästan aldrig hemma iaf och det finns ju så mycket annat roligt att lägga pengarna på. Men nu när mörkret kommer om kvällarna vill man fixa inne, tända ljus och mysa framför en bra film. Jag har jobbat mycket extra den här månaden så förhoppningsvis så får man lite extra nästa lön så man kan köpa lite nytt till hemmet. 

Nä nu väntar sängen. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv