söndag 4 augusti 2013

Tävling i Härverö


Helgen har verkligen gått i en rasande fart.
Jag jobbade på lördagen till klockan två. Sen åkte jag hem och körde storstädning i hela huset och tvättade. Tobbe jobbade extra så han kom hem runt halv sju. Då svirade vi om och åkte till Sandviken & svärfar för grillat. Ingrid m. sambo & Micke m.familj var där. Två som Tobbe umgicks med när han var liten, som numera bor i Malmö. Vi åt gott, drack rosé och hade det supertrevligt hela kvällen. Runt elva åkte vi in till Gävle igen. Vi tog ett varv på stadsfesten innan vi åkte hem. Jättemysig lördag!

Imorse åkte vi hela familjen till Häverö för agilitytävling.
Två hopplopp för Mike. I första loppet gick han så himla fint!!!! Jag är såååå nöjd med honom där. Han började med att vara superduktig och sitta fint kvar i starten. Sen blir jag tyvärr sen i ett blindbyte på tredje hindret så det blir att han missar det. Klantigt av mig för han gick så himla fint. Å resten av banan var vi nolla. Om OM inte fanns.

I nästa lopp tjuvar han, men det var en start där det inte gjorde nåt även om jag borde ha tagit om honom där. Tyvärr så river han ett hinder i en situation där jag vet att han tycker att det är svårt. Så det måste vi träna mera på. Sen diskar vi oss för han springer förbi sista hindret. Jag är trots två disk jättenöjd med honom idag. Fina delar även i det här loppet, även om det inte var som i det första då det kändes som att allt funkade. Förutom mitt kassa byte då!! :)

Tobbe sa när vi pratade om loppen efteråt att nu får jag väl sluta vara nöjd med 5 fel lopp. Å nöjd är jag väl inte helt. Jag är nöjd när jag vet att Mike gör sitt bästa utifrån den träning han har fått. Sen kan jag vara jättemissnöjd med min egen prestation. Å vinna vill man väl alltid??! Iaf jag :) 

Nä nu taggar vi för träning i veckan!!!!
Imorn börjar min fortsättningskurs också. Ska bli kul! Många deltagare från grundkursen plus nån ny.
Hoppas ni har haft en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv