måndag 26 augusti 2013

Hockey, dop & agilitytävling

Fredagen började med jobb.
På kvällen åkte jag Tobbe, Anna, Tommy, Mathilda & Wachen till Läkerol för att kika på hockey. Brynäs vann!! Så vi åkte ner på Brända och skulle bara ta en öl. Slutade med att vi satt kvar tills det stängde. Skittrevlig kväll.

På lördagmorgon var det dags för agilitytävling i Hofors. Kärt återseende för hör och häpna, Berit var där och tävlade. Hon och Connor gjorde en jättefin debut. Kul att se henne på banan igen. Vi hann bara starta ett lopp, agilityklassen, eftersom vi skulle vidare på dop uppe i Edsbyn. Disk. Kan väl inte hoppas på mer eftersom vi inte tränat. Igen. Tiden räcker inte till känns det som. Fast tid finns det säkert om jag prioriterar anorlunda. Efter varje tävling vill jag inget annat än att åka och träna. Sen bara går dagarna och fylls med annat. Måste rycka upp mig!! Timrå om två helger...å då ska vi ha fått till några ordentliga pass däremellan. Dopet var jättemysigt. Kul att träffa Linda & Tessan, även om Linda hade fullt upp med att serva alla ;) Mamma & pappa hade hundarna & syrrans ungar. Nathalia hade blivit överförtjust i Turbo och varit ute och gått med honom i koppel HELA dagen. Han var nog nöjd över att få vara med och när vi kom till stugan så låg han och sov i hennes knä. Han var dööö resten av kvällen. Passade även på att kika in till farmor en sväng <3 p="">

På söndag morgon åkte vi mot Hofors igen för dag 2. Lördagen hade gått väldigt segt så även fast vi räknade med att komma ca 1 timme innan mot hur vi startade på lördagen så missade jag banvandringen. Det hade tydligen varit jättemånga strykningar. Så det var bara att kika på några hundar och sen in och köra. Jag skötte mig galant och sprang inte nå galet ;) Kors i taket. Mike gick ok men råkade springa förbi ett hinder och pang tjong, disk. Så kan det gå. Andra loppet skulle inte bli förns efter två (blev tre..) så eftersom klockan bara var halv elva så åkte vi till Tobbes pappa och blev bjuden på lunch. Laddade om för hopploppet. Solen gassade och Mike var het. Hoppade lite på framhoppningen och körde lydnad inför starten. Jag vet inte om det var värmen som gjorde det i kombination med dagen innan uppe i stugan eller vad det var. Men när vi gick in på plan hade han ingen hjärna kvar. Disk på tredje hindret och han körde inte med mig. La honom så han skulle samla sig lite och gjorde ett nytt försök. Ingen kontakt överhuvudtaget så jag valde att ta av honom från planen. Tråkigt för banan var jätterolig med olika klurigheter.

När tävlingen var slut så åkte vi hem med hundarna och åkte och köpte en tvbänk. Äntligen!! Svårt att hitta en som man vill ha, men nu äntligen hittade vi en som båda är skitnöjd med!! 

Idag har jag jobbat och på kvällen hade jag kurs i vanlig ordning.
Turbo får hänga med och tröka i bilen för det är helt perfekt att träna med honom efteråt. Färdiga kombinationer i en svårighet som passar oss just nu. Han blir allt roligare och roligare att köra. Enkel att ta runt en bana, river i stort sett aldrig och farten ökar i o med att säkerheten kommer. Slalom och platta tunneln är det som är kvar innan vi kan starta. Cant wait!!!

Nä nu är det dags för sängen.
 Bye bye monday!

1 kommentar:

Bloggarkiv