måndag 6 januari 2014

Grön gräsmatta i Januari


I lördags tyckte jag att jag kände mig så pass pigg att jag beslutade att jobba lördag, söndag. Fyra dagar sängliggandes och jag kände mig inte bara sjuk i kroppen utan även psykiskt. Nu fick det vara nog. Vem orkar vara sjuk lixom. Jag skulle nog ha varit hemma nån dag till för nu har jag INGEN röst. Jag får verkligen inte ut ett pip. Lite jobbigt.

Trotsade min icke existerande röst med att åka till Granngården för att köpa plaststolp typ som jag sett att en del använder som agilitypinnar. Tänkte det kunde vara bra till Turbo. Lätta att bära och då skulle jag kunna gå till fotbollsplanen som ligger på våran baksida och träna. Glömde helt bort att det var röd dag idag. Stängt! Typiskt.  Chansade och åkte upp till hundungdom där en tjej tränade. Frågade om det var ok att vi lånade slalomet en liten stund och hon var jättegullig och hjälpte oss att plocka ut och allting. Så vi kunde köra ett slalompass idag. Slalom är det hinder som vi behöver träna mycket på. Vi måste få upp farten där. Ibland får han till det jättebra, men många gånger går han igenom. Trissar jag honom så kör han på i full fart men då kan han hoppa över nån pinne när han blir för ivrig. Så det vore perfekt att kunna ha det hemma så man kan träna små korta pass ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv