onsdag 8 januari 2014

Laddar för 2014

 Idag åkte jag ner till Granngården och köpte stolp-pinnarna som jag tänkte testa som slalom.  Tyvärr hade dom bara en förpackning kvar och jag hade tänkt köpa två. Dom skulle beställa hem flera så om nån vecka kan jag förhoppningsvis köpa så jag har ett helt slalom. 

Pinnarna fungerade iaf fint!
Ska testa att köra med Mike & Lee också för dom kändes mer stabil än rustas som jag har haft förr. Tyckte dom bara vek sig och lutade. Förhoppningsvis så är dom här bättre. 
Turbo och jag invigde dom med att köra ett slalompass med fokus på fart & bygga upp säkerhet. 

I dagsläget så satsar han fullt i början men blir det fel en gång så sänker han genast farten och går igenom istället. Så jag tror att om han får mer säkerhet så kommer han våga köra på mer också. Ska bli jättekul att kunna köra slalom när vi vill hemma. Även om vi inte har några andra hinder så kan vi iaf förbättra slalomet tills dom flyttar ut hindrena på brukshundklubben igen. Sen ska vi försöka ta oss till Kilafors lite i vinter också. Synd att det är så långt bort.

Svängde in på Dollar en sväng när jag åkte ifrån stan tidigare idag. 
Köpte en jättebra träningsbok. Den är som ett tjockt kollegeblock med flikar i. Passade även på att köpa lite nya pennor. Så nu ska vi strukturera upp träningen i vinter! Längesen jag var såhär duktig men jag känner att jag behöver det. Första projektet blir att förbättra hundarnas slalom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv