torsdag 2 januari 2014

Vägen tillbaka


Det jag älskar mest med vintern är att lusten att träna hund kommer tillbaka.
Känner mig mer taggad än på länge. Mitt nyårslöfte i år är att åka och träna även fast jag inte har lust. För lusten kommer alltid när man är där. Har haft dipp hur länge som helst nu. Flera gånger har jag känt att Nu, nu är jag å väg tillbaka. Men så försvinner det igen. Men nu vill jag verkligen tillbaka. Känna den där känslan att längta tillbaka till banan redan i bilen på väg hem ifrån träningen. Dom här dagarna önskar jag att jag bodde närmare Bollnäs. Närmare Annika och våra träningar tillsammans, nära Malin som styr och fixar träningstävlingar och gemensamma träningar. Allt hade varit så mycket lättare då. Men om jag tänker tillbaka så är nog den träningen som har gett mig mest den när jag har åkt upp själv och tränat. När jag tränat mot ett mål. När jag hade viljan i mig själv. Små korta, planerade pass flera gånger i veckan. Det blandat med träningarna tillsammans med andra är det som gett resultat. Så nu ska vi bara försöka hitta tillbaka dit. 

Jag har tre stycken här hemma som älskar att träna. Lee som står och studsar vid dörren när jag packar väskan och Mike som tar hela handen om jag ger honom lillfingret. Turbo som jag trodde skulle vara en ganska slö mops, har visat sig vara en grymt rolig träningshund och som överraskar i varje träningspass som vi har tillsammans. Så kom igen 2014 - Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv