torsdag 16 januari 2014

Hej mitt vinterland!


När vi skaffade mops så läste vi på ganska mycket om vad man kan tänka på m.m. 
Dels över andningen och sen var det även en grej som det stod om på flera ställen och det var att man skulle vara rädd om deras utåtstående ögon. Man kunde tänka på att inte gå med dom i högt gräs m.m. 

Hm..

Här har vi ett allvarligt problem. 
Våran lille herre älskar nämligen ( och då menar jag ÄLSKAR..) att köra ner huvudet i snön och sen kuta allt han kan och ploga sig fram!

Samma sak gäller i skogen i blåbärsriset. Det kan ju aldrig vara bra. Jag hoppas verkligen att han blundar när han gör det.

För jag tänker såhär, visst jag kan säga till, och det gör jag också ibland. Men hur rolig är livet om man inte ens får springa runt och leva det fullt ut? Nä just det. Så jag låter honom springa och vara lycklig, jag kan ju för guds skull inte linda in honom i bomull. 

Å PANG!
 där kom vintern..

Snön gör mig inget men när det idag stod -15 på termometern så gick min gräns för sisådär 10 grader sen. Brr...jag hoppas våren kommer tidigt iår! Senaste dagarna har varit ganska lika, jobba, sova äta. Kul liv tycker hundarna som har betydligt mer energi än mig. Tycker dom kan dela med sig lite. Annars har jag fikat med Cissi, ätit frukost på Lido med hjärtat & haft världens Halleluja-moment här hemma när vi fick hem våran diskmaskin!!! Äntligen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv