söndag 18 januari 2015

Babysim & 3 månader



Tänk att nu har vi haft våran lilla tjej hos oss i hela 3 månader!

Hon börjar bli en stor tjej nu. Så idag har vi varit på babysim för första gången. Tobbe ska gå med henne. Det är deras nya lilla pappa-dotter mys. Men som tur är får morsan också vara med och kika på vid sidan av bassängen. Jättekul att se hur spännande hon tyckte att det var. Hon gillade bäst när hon fick ligga och simma ryggsim. Då såg man hur hon riktigt myste! Hanna var minst i hela gruppen. Det var två som var lite drygt 4 månader och resten var 5 och 6 månader.

Tänk att när man står där och kikar på dom så kan jag nästan börja gråta för att jag tycker om dom så mycket. Ord kan lixom inte beskriva hur mycket jag tycker om den där lilla tjejen!

Nu har hon föresten kommit dit när hon vill smaka på allting! Allting ska in i munnen. Händerna, vattnet idag och mammas arm kan man ta en munsbit på om inget annat finns i närheten ;) Hon vill också sitta upp hela tiden. Hon sitter själv i soffan med lite stöd och det dröjer nog inte länge innan hon sitter själv utan heller. Så fort man lägger henne i knä på benen så försöker hon dra sig upp.

I veckan fick jag mitt paket ifrån jotex också!
Kul med lite nytt. Jag hade beställt en sängkappa, nytt överkast och ett par nya gardiner. Gardinerna kommer senare men resten är jag supernöjd med. Det blev jättebra!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt med babysim! Vi började också när var ca 4 månader och har tyckt att det varit toppen! För det första supermysigt för hela familjen (vi kör samma upplägg, Henke badar med Lily) och dessutom så fullkomligt älskar Lily det! Och, man märker verkligen att det gett henne vattenvana för jisses så hon skulle bada i somras i princip oavsett vattentemp :). På måndag börjar vi fjärde kursen! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja det är det vi hoppas på med. Att hon inte ska bli rädd för vatten utan tycka att det är jätteroligt! Vi tänker fortsätta gå fler gånger när den här kursen är slut :) Det finns fler för äldre barn med så det är super tycker ja :) Har ni gått på nåt mer?? Babyrytmik?? Lite sugen på att prova :)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår känslan att man vill gråta av lycka... det är en sån oerhörd kärlek man känner och man förstår inte riktigt att man faktiskt skapat denna lilla människa. Det är helt fantastiskt. Hon är verkligen sjuuukt söt <3 Kram Linda

    SvaraRadera

Bloggarkiv