torsdag 1 januari 2015

Julen 2014


Dagen innan julafton åkte vi upp till mamma & pappas stuga i Fullsborn. 
I år firar vi hos min släkt och nästa år firar vi med Tobbes släkt. Det får bli vartannat år nu när Hanna kommit. Hundarna var superglada att komma upp dit där dom kan härja runt löst hela tiden. Skulle kunna ge vad som helst för att få bo så.Vi lämnade av hundarna med mamma och pappa för att sedan åka till syrran och Micke för uppesittarkväll.











Magnus var också där och vi spelade bingolotto allihopa. Supertrevlig kväll men tyvärr ingen vinst. Ungarna var pirriga och ville lägga sig tidigt för att det skulle bli julafton fortare. Kommer ihåg själv hur det var.

På julafton kom min farmor, mormor och morfar, Camilla, Micke, Nathalia och Jonathan, brorsan, Hanna och Walter. Mamma hade lagat supergod julmat och julgodis som vanligt. Å mormor hade med sig det jag tycker är allra bäst på julafton...sin färskost!! Mums!! Jag fick tillomed ta med mig en bit hem till Gävle, supernöjd över det. Å såhär såg våran lilla goskrutta ut på julafton.  2 månader gammal när hon fick träffa tomten för första gången. Inge gråt. Får se hur det blir nästa år med den saken. Om han är lite läskigare då :) Å det var verkligen sjukt hur nån så liten kan få så mycket julklappar. Verkligen alldeles för mycket!!

Det finns ju ingen toalett uppe i våran stuga. Å är man 30 år och mörkrädd så är man jäkligt glad när man har sånt här supersällskap med ut på dass när det finns både varg och björn där uppe. Känns bra att vi håller koll på varandra.

På juldagen var det dags att åka hem.
Alldeles för tidigt om ni frågar mig. Jag hade gärna stannat kvar längre. Men vi hade ju som sagt fler familjer att fira jul hos så för att hinna med alla när Tobbe var ledig var vi tvungen att åka hem. Vi firade både i Gävle hos Hannas farmor och i Sandviken hos Hannas farfar. Även där har vi blivit bjuden på jättegod mat och fått alldeles för mycket julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv