måndag 21 januari 2013

2 på 2 av


Turbo har fått lära sig två på två av på en pall. 
Ca 6 pass har vi kört än så länge. Nu börjar han förstå att bakbenen ska vara kvar på pallen. Vi har även kunnat lagt till ett stanna så han står kvar i possition medans jag rör mig. Han väntar fint på mitt ok. Sen busar vi massor och äter godis. Godiset slår högre än leksaken om han får välja. Men erbjuds bara leksak så kampar han glatt, och slänger jag iväg leksaken, så hämtar han den och bjuder upp till lek.

 Han börjar bli riktigt rolig att träna. Han är väldigt ivrig att lära sig - men belöningen är väldigt viktig. Tidigare har vi tränat sitt, ligg, high five, rulla runt och hit (då kommer han och går runt och sätter sig i fotpossition) Sötsnöre! I Höstas fick han ju springa raksträcka och ett u mellan hinderstöd och i en tunnel när jag tränade med Lee och Mike. Thats it. Så det ska bli kul nu när han fyller ett år och man kan börja träna honom på riktigt till våren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv