torsdag 31 januari 2013

Fullspäckad dag





Dagen igår gick verkligen i ett.

Lämnade ju in bilen på kryddan och fick tillbaka den glänsande fin både på in-och-ut sidan. Toppen ställe att lämna in den på! Å medans bilen piffades till var ju jag tvungen att fördriva tiden någonstans. Plantagen ligger ju längre ner på samma gata så jag gled in där en sväng.

Där hittade jag färgat cellofan, papper och en massa annat roligt. 
Ibland har jag funderat på att gå floristutbildning. Jag tycker det verkar så grymt kul. Så igår köpte jag med mig lite provsaker hem. Testade att göra två buketter av blommorna jag hade hemma, plus att jag köpte en billig rosbukett på affären. Skitkul att göra - fast för att få ett bra resultat måste man nog ha lite mera blommor, gräs, m.m. Men bra att veta till nästa gång om man ska ge bort till nån som fyller år eller nåt sånt.

12:15 mötte jag upp fruktisarna Maria & Emma för lunch.
Vi gick till Östens Pärla som har sushi och kina buffé. Supergooood mat!!!
Så dom fick mina provbuketter. Några timmar senare åkte jag hem och väckte T. Han åkte en sväng till Tommy och fixade toyotan, sen åkte vi ut till valbo och EM möbler och beställde soffan!!  Kvällen gick åt till tvättning, diskning och hundträning. När klockan var 23 somnade jag så fort jag la huvudet på kudden.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv