måndag 15 april 2013

Hej måndag


Ny vecka!
Måndagar är trista för man har en hel jobbvecka framför sig, samtidigt som dom är roliga för gamla veckans exponeringar ska rivas & nya ska byggas. Den här veckan blev man sjukt sugen på att handla hem lite till sig själv. Billig mango, gröna druvor & jordgubbar. Mums!! 

Allt bara rullar på. Ihelgen åkte jag hem till Edsbyn. Världens bästa morfar fyllde 80år. Å det skulle självklart firas. Mormor som för övrigt lagar världens (ja jag ljuger inte..) godaste mat såg allt till att ingen gick hungrig. Först bjöd hon på mat, sen blev det efterrättspajer, sen fika i form av två stora fat med fikabröd & som grädden på moset - Gräddtårta!
Hjälp vad mätt jag blev!

Flera släktingar ifrån Hassela & Bergsjö som jag inte träffat sen jag var liten var där. Så dom var det jätteroligt att träffa igen. Sen så var ju mosters två favoriter där också 

På vägen hem från Edsbyn så stannade jag till hos Tommy & Anna. Tommy fyllde 25 så Tobbe och resten av gänget var där på mat och festligeheter.  Grattade och stannade en liten stund innan jag åkte hem till hundarna. Jag skulle ju jobba dagen efter så det blev en lite lugnare kväll för min del än för andra i familjen.. ;)

Söndagen började med jobb och sen passade jag på att tvätta undan en massa. Åkte till tippen med lite skräp, dammsög och bäddade rent. Sen blev det myskväll hemma med favvisarna! 

Idag gick vi en ganska lång sväng med hundarna i skogen. En ny väg i Bomhus som jag inte gått tidigare så nu börjar vi få ganska bra promenadvägar att välja på :) Så efter fyra trötta, blöta och nöjda hundar så gick vi hem och alla fyra var tvungen att duscha. Regn och gegga ute -men jag klagar inte. Det betyder ju att VÅREN är på ingång. Lovley! Lagade god mat och myste ner oss i soffan och kollade på en film. Gangster squad. Nu har T åkt till jobbet och jag och småskitarna var till Gösta och matade honom och släppte ut honom en sväng. Palle & Mats är utomlands så vi är kattvakt åt honom & hundvakt åt Plura som bor hos oss i en vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv