söndag 7 april 2013

Kalas, middag, slösöndag..


Helgen började med att mamma, pappa, mormor & morfar kom och grattade mig i efterskott. Jag fick jättefina presenter och vi åt tårta. Kul att dom kom ner och fick se hur vi bor. Dom fick även träffa Tobbes mamma som kom förbi en sväng. På kvällen när dom åkt hem igen så åkte jag och T ut och åt. Sen blev det myskväll hemma bara vi två.

Lördagen började vi med att åka till Ikea. Jag ville köpa lite tallrikar och annat till köket som jag sett tidigare. Jag fick pengar av mamma och pappa i present så jag tänkte att jag använder dom till det. När vi kom hem så skulle ja ringa och gratta pappa som fyllde år, men han var med Tomas och hade glömt tfn hemma. Han hade iaf tillbringat dagen med skoteråkning, hans favoritsyssla, så jag tror han var nöjd med dagen. Sen på kvällen bjöd vi Palle, Mats och Niklas på middag. Maten blev jättelyckad och alla verkade gillade det. Vi bjöd på parmainlindad kycklingfilé med chevré & kryddor provencale. Till det fick man rostade rotsaker och creme fraiche. Till dessert gjorde vi Mats favorit -chokladpudding. Enkelt men gott! Tänkte att jag skulle fota allt men det glömdes såklart bort mitt i allt ;) Fick en bild på halvklara chokladpuddingar, så den är den enda jag har att bjuda på tyvärr. Gästerna stannade till runt tre inatt så det är tre trötta hundar som var uppe och skrotade inatt som vi har här hemma idag. Dom har myst i soffan med och kikat på film. Skön start på söndagen. Särskilt när det snöar ute igen. Suck! Jag vill ju ha vår nu!!

Nu ska vi bege oss ut i det hemska vädret och ta en lång, frisk söndagspromenad hela familjen. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv